• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Les tres germanes versió androide
  • /
  • Androides? terreny humà pantanós
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

4

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Androides? terreny humà pantanós

Publicat el: 6 d'agost de 2019

CRÍTiCA: Les tres germanes versió androide

Que la joguina no desmanegui al que hi juga. Hauria de ser el manament principal per a un director que pretén introduir un element anòmal a l’escenari. En aquest cas,  Oriza Hirata, incorpora un robot (que sí que dóna joc còmic a la trama) i un androide. Aquest personatge és inquietant però destrueix qualsevol vestigi raonable possible del clàssic de Les tres germanes. Vist el resultat, Hirata no calia que manllevés el títol de Txèkhov, ni que hi posés el drama familiar d’una gent que vol marxar a la capital (ara no és Moscou, si no Tòquio), perquè hi ha reminisciències com l’incendi, el pes del record del pare i la sensació de societat en declivi, però les màquines traslladen l’interès de la peça en el debat sobre la humanitat de les màquines i la previsibilitat dels humans; sobre l’eternitat d’uns i la caducitat dels altres. 


La interpretació dels actors (no diguem de l’androide!) és molt plana. És clar que tampoc s’entén ni un borrall del japonès però no hi ajuda que siguin tant inexpressives, sense arribar a ser fredes. Com les rèpliques són curtes, la sobretitulació va a mil per hora i costa seguir acció i trama. Perquè, o bé s’ha de decantar pel text (un exercici ben estúpid llegir uns diàlegs en un teatre) o bé deixar-se portar pel comportament dels personatges. Com que no hi ha gaire intensitat en les interpretacions, el més raonable acaba sent llegir el text. I 105 minuts de títols mareja,certament.


L’obra de teatre, efectivament, no reeixeix. És un error del Grec? Tampoc, perquè és necessari que als festivals hi hagi risc, nous llenguatges. Ara, ja es pot comprovar que els androides encara són un terreny pantanós per fer una producció encertada, sobretot si se’ls vol fer passar per mig protagonistes i sumen una trama que no diu res de nou del clàssic que volen versionar, si no més aviat el contaminen.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Les tres germanes versió androide

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: José Carlos Sorribes
José Carlos Sorribes
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: José Carlos Sorribes
José Carlos Sorribes
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: José Carlos Sorribes
José Carlos Sorribes
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat