• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La flauta màgica, Variacions Dei Furbi
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
CRÍTIQUES
imagen
Carme Tierz
PER: Carme Tierz

VALORACIÓ

10

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

Publicat el: 6 d'agost de 2019

CRÍTiCA: La flauta màgica, Variacions Dei Furbi

Mozart
va farcir La flauta màgica, la seva darrera òpera, d’encanteris i
objectes meravellosos, de criatures irreals, de decorats suggeridors i
personatges llegendaris. I, tot plegat, ho va embolcallar amb una partitura tan
màgica com la de l’instrument que li dóna títol. El mestre va compondre un cant
a l’alegria, a la joia, que ara la Companyia Dei Furbi destil·la i condensa en
un espectacle de poc més de seixanta minuts que no només respecta l’essència de
l’obra original, sinó que li afegeix noves dosis de fantasia i d’humor. Les Variacions
Dei Furbi adapten la gran òpera al teatre de petit format, substitueixen
l’orquestra per les veus a capella dels actors-cantants –només sis, per
a gairebé una vintena de personatges– i redueix la sobrecàrrega escenogràfica a
dos únics elements, un armari i una cortina, que gràcies a l’atmosfèrica
il·luminació de David Bofarull es transformen als ulls de l’espectador en
boscos llòbrecs, jardins i castells llunyans. Ni tan sols hi apareix la flauta
que omple de felicitat tothom que l’escolta, i en canvi, la flauta màgica és
perfectament visible i audible, i tant irresistible com la que sona a l’òpera
de Mozart.

Combinant la veu i el gest, la música i la màscara,
Gemma Beltran, directora de Dei Furbi, aconsegueix un espectacle rodó, que no
només diverteix l’espectador sinó que el sorprèn a cada escena, que l’endinsa
pels terrenys de la imaginació, del somni, com si fos un nen disposat a creure
en els contes de fades. Una festa que no convé perdre’s.

CRÍTIQUES RELACIONADES / La flauta màgica, Variacions Dei Furbi

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat