• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La Dama de les Camèlies
  • /
  • Intensitat tràgica que no ens deixa
CRÍTIQUES
imagen
María José Ragué
PER: María José Ragué

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Intensitat tràgica que no ens deixa

Publicat el: 1 de maig de 2014

CRÍTiCA: La Dama de les Camèlies

És especial veure un espectacle en el qual el pare-gran director-Hermann Bonnin, dirigeix a la filla-Nausicaa Bonnin en el paper protagonista, en un text adaptat per la mare, la Sabine Dufrenoy, en el teatre que dirigeix Hermann Bonnin…. I funciona. Nausicaa Bonnin, ja amb força experiència com a actriu, aquí se’ns mostra com una gran actriu, amb moments d’emoció i sempre amb gran seguretat. El final de l’obra és un recital de bona i poderosa interpretació.

Estic parlant de l’adaptació de La dama de les camèlies, obra d’Alexandre Dumas publicada el 1848, A Verdi li va interessar i va convertir a la protagonista en “La Traviata”. (1853) Armand… Marguerite… el pare… i Greta Garbo en el record…aquí Nausicaa, no morirá en braços del seu estimat, incapaç de salvarla, morirà sola… sempre lliure… És una cortesana que se serveix del seu ofici i de la seva fragilitat per ser econòmicament lliure, i per això renuncia també a l’amor (feminista avant-la lettre? ) A la vegada, l’obra qüestionava els valors morals i socials de la seva época davant d’aquest personatge que s’alça cap a l’amor i la llibertat.

A La Seca, amb el públic a banda i banda de l’escenari no hi ha cap element escenogràfic, l’espai és buit i són els actors, la il·luminació, la música i el moviment els qui l’omplen. I la intensitat tràgica que no ens deixa. Tots els actors i actrius que acompanyen Nausicaa ho fan amb força, fliexibilitat i solidesa. Caldria parlar de tots, però em limitaré a Montse Guallar i Joan Anguera en mig d’un conjunt molt sólid que dona també solidesa a aquest espectacle.

CRÍTIQUES RELACIONADES / La Dama de les Camèlies

TÍTOL CRÍTiCA: L’eclosió de Nausicaa Bonnín

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: UNA CONVINCENT DAMA DE LES CAMELIES

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Bon treball d’actors per a uns personatges ferits pel destí i la falsa moral

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dama Nausicaa

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat