• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La Dama de les Camèlies
  • /
  • Bon treball d’actors per a uns personatges ferits pel destí i la falsa moral
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Bon treball d’actors per a uns personatges ferits pel destí i la falsa moral

Publicat el: 8 de maig de 2014

CRÍTiCA: La Dama de les Camèlies

Un espai net que només ocupen els personatges de La dama de les Camèlies. El seu drama és prou i suficient per atrapar l’espectador durant l’hora i mitja llarga de la funció. El paper protagonista, que interpreta Nausicaa Bonnín, evoluciona del cim a les catacumbes: de lluir presència estirant les espatlles enrere, a anar-se fonent: tot i la seva experiència en la part glamurosa de la vida (i també es pot intuir en la més bèstia), cau ingènua en un miratge: creu que pot disposar d’un amor pur i s’hi entrega. El xicot Armand Duval (interpretat per Albert Prat), sense massa ingressos però amb un amor tendre i que contagia, se sentirà el més afortunat dels humans i, de sobte, sense conèixer el motiu real, passarà a ser-ne un dels més desgraciats. 

L’obra, en el fons, denuncia que la doble moral és més poderosa que l’amor pur en aquell París del segle XIX (i, saltant les distàncies, també es podria dir que en aquesta Barcelona del XXI). Un treball d’actors que, nit rere nit, comprovaran com les aparences són falses i, a sobre, fereixen l’acció més generosa. Bon quadre final en què tothom s’interessa per  la subhasta dels elements fastuosos de Marguerite i només Armand, tot i arribar tard, s’adona de la profunditat del seu amor,que havia volgut oblidar posant temps i espai pel mig. Hermann Bonnín signa una direcció molt clara amb elements festius, i de cruel venjança, com a elements que trenquen el quadre amoròs (que podria caure en cursileria). Potser no calia un desplegament tant ampli de repartiment (hi ha personatges que, en prou feines, esquitxen presència en un parell d’escenes) però alhora és una demostració d’ostentació que sobta en la temporada de crisi (encara) actual però li va bé per a demostrar voluntat d’excès.   

CRÍTIQUES RELACIONADES / La Dama de les Camèlies

TÍTOL CRÍTiCA: L’eclosió de Nausicaa Bonnín

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: UNA CONVINCENT DAMA DE LES CAMELIES

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dama Nausicaa

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Intensitat tràgica que no ens deixa

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat