CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
Un divertiment rodó
Publicat el: 25 de setembre de 2020
CRÍTiCA: Escape room
Un divertit joc teatral, trepidant, ple de continus girs i sorpreses amb un final absolutament inesperat. Una comèdia que ratlla la perfecció i la primera i única, fins el moment, que es desenvolupa dins d´una de les atraccions de moda.
El protagonista (extraordinari Joel Joan), un jove tímid i acomplexat, ha citat als seus millors i únics amics per presentar-lis la noia de la que s´ha enamorat (eficaç Paula Vives). Els amics són un director de cinema d´autor, pretensiós i sobrat (Biel Durán), i la seva dona que fa d´actriu a les seves pel.lícules, Miriam Tortosa.
Per l´ocasió ha preparat una visita a un “escape room” on pensa que passaran una estona divertida i emocionant, entregant-se al suspense i el joc deductiu i així la-es coneixeran millor.
Els amics no són gens puntuals i aque sorgirà ja un punt de fricció amb la noia, “cupaire” de fortes conviccions, combativa, rebel i intel.ligent que diu el que li sembla tal com raja.
L´acció es situa al barri d´Hostafrancs de Barcelona i com acostuma a ser, l´entrada al local és sinistre i en un carreró “cutre”. Curiosament molt a prop ha estat noticia que ha aparegut en un contenidor un home esquarterat.
Tot sembla l´inici d´una pel.lícula de por… i no, però sí. Una vegada dins i hermèticament tancats, com es precepte d´aquesta classe de jocs, hauran d´anar solucionant un seguit d´enigmes per poder aconseguir de nou la llibertat. Tot el que ells pensaven que seria divertit es transforma en un malson i en una lluita per sobreviure.
Per l´espectador es un seguit de sorpresas i un esclat de riures continuats.
Si bé és i esta concebuda com un divertiment posa en solfa i accentua l´ironia, pràctica que sempre és molt sana, en temes que ens son comuns i envolten la nostra vida (el molt democràtic penses com jo o estàs contra mi, les falses conviccions, les no reconegudes intransigències, les relacions de parelles, el tracte en femení dels “cupaires”, els tòpics elevats a veritats absolutes..). De fet tots d´una manera o altre estem identificats amb els personatges de la historia.
Destaquem l´encertada I sòrdida escenografia de Joan Sabater I l´encert també en el vestuari concebut per Ariadna Julià. Es una producció d´Arriska, la productora creada per Joel Joan el 2000 i Focus.
Ah!, i respecte a la col.laboració de l´actor Ferran Carvajal i l´aparició del sinistre i criminal doctor nazi Josef Mengele no direm més…es tracta d´una de les moltes sorpreses que ens espera a la funció.
Héctor Claramunt i Joel Joan
Com en el seu moment va ser amb en Jordi Sánchez (inoblidables Plats bruts i Excuses), Joel Joan ha format un fructífer duet amb Héctor Claramunt (guionista, director), junts van dissenyar la sèrie El Crac (dues temporadas a TV3, 20124 i 2017) i l´Hèctor el va dirigir a l´excel.lent Venus in fur (Teatre Goya, 2013). Junts han brodat el guió d´Escape Room i junts signen la direcció.
Escape room, es va estrenar al Teatre Goya el 2018, tornant el 2019, després d´una llarga gira per Catalunya, Manacor, Benicassim i Gandia. Al Teatre Goya els amics van ser interpretats per Mónica Pérez i Biel Durán i posteriorment per Àgata Roca i Oriol Vila.
Ara i sols fins el 15 de novembre serà al Teatre Condal, no us el perdeu.
Text, [email protected]
CRÍTIQUES RELACIONADES / Escape room
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: In this together
PER: Alx Phillips

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Voleu jugar a l’Escape Room?
PER: Teresa Bruna

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Joc d’escapada en viu
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Bona troballa, riures postcanelons
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8