CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Bona troballa, riures postcanelons
Publicat el: 26 de novembre de 2018
CRÍTiCA: Escape room
Els autors i directors teatre beuen i pugen a escena allò que senten pel carrer. Com Harold Pinter que imaginava les seves obres com fragments de converses robades a la taula veïna d’un restaurant. Joel Joan i Héctor Claramunt, han desenvolupat un artefacte teatral rodó. Que juga amb els tòpics de l’humor gore i de les relacions de parelles, un pou sense fons per a l’escena i el cinema. L’humor necessita el gir per generar la sorpresa i el riure. El thriller necessita el gir i la sorpresa per a crear la tensió dramàtica. Són, doncs, dues cosines germanes que combinen molt bé. I que, en aquest treball entre naturalista i fantasiós, combreguen a favor del públic.
La trama és senzilla: Un amic d’una parella de triomfadors del cine d’autor vol presentar la seva xicota. en comptes de triar un restaurant, decideix convocar-los a un escape room, un espai en què el repte per aconseguir sortir indemne del joc posa els participants en una tensa competitivitat i esclaten els jo més amagats, els més egoistes. Rai (Oriol Vila) és un director cregut que forma parella al cine i a la vida amb Vicky (Àgata Roca). Són, aparentment una parella d’èxit. Per l’altra banda hi ha Edu (Joel Joan) un xicot més aviat gris que sempre havia celebrat les pel·lícules dels seus amics i que, ara, per fi, ha trobat una noia que l’ha fet revisar tot el seu passat i present. Per últim Marina (Paula Vives) és la noia intel·ligent, inconformista, de forts principis, que estima Edu i que li fa molta mandra haver de quedar amb els amics íntims de la infància. I que, ja d’entrada, han de procurar evitar parlar de política.
A l’Escape room, en qüestió, hi ha més sorpreses de les que es poden imaginar en jun joc qualsevol. Perquè els personatges, que el públic ja els hi veu de quin peu van coixos abans d’entrar, es troben en situacions divertidament compromeses. El seu patetisme i patiment és humor fresc per a la platea. La proposta no se ‘amaga de buscar una gamma ben àmplia de públic aprofitant l’arribada del Nadal, que és el moment culminant d’assistència en família als teatres.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Escape room
TÍTOL CRÍTiCA: Un divertiment rodó
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: In this together
PER: Alx Phillips

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Voleu jugar a l’Escape Room?
PER: Teresa Bruna

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Joc d’escapada en viu
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
8