CRÍTIQUES

VALORACIÓ
6
Interpretació notable d’una peça que aporta molt poca controvèrsia
Publicat el: 3 d'abril de 2014
CRÍTiCA: El setè cel
El Teatre de l’Enjòlit salta de la denúncia de la política (Corrüptia) i la revolta (Si no paguen, no paguem) a una mirada a la moral amb El setè cel. Aquesta obra, que data del 1979, contraposa els cànons estrictes de la societat colonitzadora britànica del segle XIX a l’Àfrica, amb la aparentment més llibertària del 1979 a Londres mateix.
L’obra planteja dos tons ben diferenciats: de la comèdia disparada de ritme (encantadorament divertida) al drama més fosc i complexe de l’actualitat. Hi ha cançó i música amb un ampli repartiment que surt ben amortitzat . També se sap treure suc d’un espai suggerent, que tant pot ser desert, com parc. De fons, potser massa de fons, es pot furgar per averiguar si realment tenim prou ben assumida la llibertat sexual. Si la moral s’imposa a la llibertat individual de cadascú. Si no és més còmode mantenir unes certes idees preconcebudes per la majoria de la societat al llarg dels segles.
Pel que fa a la interpretació, bon joc coral, amb una música que els acompanya però amb molts espais en buit, mirades d’actors que falten afinar per donar focus, per generar una certa credibilitat al seu personatge. Temps de rodatge, i de conèixer els racons foscos d’aquests arquetips de Caryl Churchill.
CRÍTIQUES RELACIONADES / El setè cel
TÍTOL CRÍTiCA: Obra ambiciosa d’una gosadia i procacitat que la fan mereixedora d’una oportunitat
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Estranya i brillant
PER: María José Ragué

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Víctor Giralt

VALORACiÓ
6