CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Dansa virtual imaginativa
Publicat el: 25 d'abril de 2014
CRÍTiCA: Dot
Dansa
virtual. ‘Dot’ enamorarà els amants de l’audiovisual i les arts escèniques (i,
si per petits, encara no ho són, crearà nous adeptes entre el públic infantil).
Els actors-ballarins de Maduixa Teatre experimenten amb les enormes
possibilitats del multimèdia, que els exigeix una sincronització perfecta per primer
esquivar i després interactuar amb la
infinitat d’efectes que apareixen en pantalla. Sons, colors, formes, objectes i
música creen un cosmos sensible i imaginatiu admirable, inspirat en l’obra de l’artista
nord-americà Sol LeWitt, pioner de l’art conceptual i estretament lligat al
minimalisme.
És innegable
que el resultat és estimulant però, potser, està excessivament explotat. La
història de la noia que té cura de la paret blanca i el noi que vol pintar-la és
tan sols un pretext, amb poc contingut al darrere, per exhibir l’excel·lent
treball amb les noves tecnologies. Si bé l’espectacle acaba rodó amb un nou
motiu per conservar la paret, no treu que en alguns moments quedi massa supeditat
al recurs audiovisual.
Tot i aquest
apunt meticulós, és una aposta clarament innovadora per aplaudir i que ja està
obtenint significatius reconeixements, com el Premi Feten 2014 (Fira Europea d’Arts
Escèniques per a nens i nenes de Gijón) al millor espectacle.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Dot
TÍTOL CRÍTiCA: Alícia al segle XXI
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: SORPRENENT FANTASIA VISUAL
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Poesia, compenetració, joc, tecnologia al servei de la creació
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8