• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Barcelona
  • /
  • Barcelona no és Bollywood
CRÍTIQUES
imagen
Ferran Baile
PER: Ferran Baile

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Barcelona no és Bollywood

Publicat el: 13 de novembre de 2018

CRÍTiCA: Barcelona

Les peripècies de
tres joves immigrants indis a Barcelona, serveixen d´inspiració per aquest segon
muntatge de les companyies Dúo Fàcil
i Líquido Teatro. Partint de les
experiències reals de Palwinder Nijar, que formava part d´un grup de dansa Bhangra
per a casaments i va viatjar des del seu natal Panjab fins a Barcelona, passant
per Budapest, l´espectacle ens apropa a la dura vida dels immigrants. Les seves
il.lusions i esperances queden molt lluny de la dura realitat, i es refugien en
els somnis (les edulcorades pel.lícules de Bollywood),
per soportar la precarietat i la marginació. 
Però la vida real no és Bollywood. En aquest espectacle són indis, que
no són els immigrants més castigats, però les situacions, en essència, podrien
traslladar -se a qualsevol col.lectiu d´immigrants.

El to elegit ha
estat el de la comèdia, incidint en la caricatura i inclús en l´esperpent (les
veïnes), amb il.lustracions musicals típicament Bollywoodianes. El conjunt
funciona a mitges, triga en arrencar (els gags i situacions còmiques de l´inici
els hi falta més grapa), i a mida que va avançant millora, per acabar de forma
vibrant. Els tres components de la companyia Duo Fàcil (Marc Tarrida, Abel Reyes
i Francesc Marginet), són talentosos
i els hi sobra energia i a més son camaleònics amb una gran facilitat per imitar accents, com ja ho varen demostrar en el seu anterior i excel.lent treball, Y me morí, cabaret mexicano. La seva empatia i entrega salva les irregularitats del
text i d´una direcció no del tot inspirada.

On no hi arriba
el text hi arriben les vibrants danses de Bollywood, coreografiades pel propi Palwinder Nijar i Esther Sabaté.

Predomina el
“divertimento” i el drama de l´immigració es mira de forma una mica
superficial. Amb tot l´espectacle encara queda suficientment obert per seguir
millorant, medint i tranquil.litzant (està massa cridat, la sala es molt
petita), per trobar matisos i intensitat que facin guanyar en qualitat aquest muntatge,
que ara es queda en divertit i poc més.

A la meva manera
de veure, la dramatúrgia de Marc Rosich,
peca de timidesa, i la direcció de Juanjo
Cuesta-Dueñas
, de matisos.  Ambdós
han demostrat sobradament el seu talent i ofici en treballs anteriors i Marc
Rosich te una contrastada trajectòria com a dramaturg amb èxits com Renard i La dona vinguda de l´espai. Cert, que el primer treball de Dúo
Fàcil i Liquido Teatro, l´excel.lent cabaret-mexicà Y me morí, va deixar el llistó molt alt, i que el punt de partida
de Bollywood, Bombay, Barcelona és
molt més distés i menys ambiciós, i que ben segur anirà guanyant en les
pròximes representacions.

Per saber-ne més
sobre els components de Duo Fàcil i Líquido Teatro, podeu consultar el comentari
del seu anterior treball, Y me morí.

Nota : La dansa
Bhangra és originaria de la regió del Panjab (Nord de l´India i Pakistàn),
recollint diferents balls antics d ela regió i es caracteritza per la seva
passió i explosió energètica.

text : [email protected]

   

CRÍTIQUES RELACIONADES / Barcelona

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Aposta ambiciosa i guanyadora

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Amb les sorpreses sota el sari

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Sergi Dòria
Sergi Dòria
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat