• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • A.K.A. (Also Known As)
  • /
  • Esclat d’emocions i situacions extremes
CRÍTIQUES
V3 Slide Aka Also Known As
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Esclat d’emocions i situacions extremes

Publicat el: 14 de març de 2019

CRÍTiCA: A.K.A. (Also Known As)

Fa molt temps que es parla, i bé, d’A.K.A. Un altre cop, la directora Montse Rodríguez que ja va fer un apassionant Ricard de 3r presenta una peça amb continus girs i sorpreses. En part, perquè la tria de l’actor ajuda a despistar en una de les claus de l’obra (el personatge mateix procura cobrir-se el rostre de sirià, per amagar que és fill adoptat). La peça presenta un jove adolescent, que està descobrint la vida però que ja se li procura fer unes reunions comunitàries setmanals per aquesta dèria seva d’amagar-se, de no acceptar-se. L’estigma més fort, el que de debò l’arraconarà, finalment no té res a veure amb la seva caputxa ni el color de la pell. No, com a mínim, pels seus amics i companys de classe de sempre.

Probablement, en aquesta peça escrita per Daniel J. Meyer, les situacions són tant extremes (el judici que no es pot revelar per quin motiu s’acusa) que fan dubtar molt de les investigacions policials i també del comportament de la Justícia. Segurament, no és el més important per a l’obra que, en realitat el que busca és situar el personatge a l’abisme, i que les mitges veritats (les caputxes del temes conflictius que no es parlen) acabin esdevenint raons apocalíptiques en la vida d’aquell personatge. Però aquesta necessitat de dur-lo a un lloc fràgil sense ser-ne culpable (a ulls dels espectadors) fa que es plantegi de manera massa lleugera la causa de la seva detenció. I aquí s’obra un perillós abisme que, mal llegit, podria legitimar una corrent que defensen ideologies reaccionàries. I absolutament reprovable. És un salt mortal perillós que no es qüestiona perquè l’empatia amb el protagonista és absoluta. 

Durant tota l’estona, l’actor Albert Salazar és l’amo de la pista. Perquè es fa seu el pati de butaques, una matinal de divendres d’institut. És directe, juganer, empàtic, un punt provocador. S’enfonsa en la misèria quan el protagonista vol allunyar-se dels pares i tancar-se al seu món de l’habitació i alhora és també lluminós quan expressa l’amor per la Clàudia, una aventura màgica. Com la que fa viure a tots els espectadors. I per això, s’endú uns aplaudiments d’aquests primers espectadors. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / A.K.A. (Also Known As)

TÍTOL CRÍTiCA: ‘A.K.A.’ la revelació del teatre adolescent

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Excellent … with a little more disruption?

PER: Alx Phillips
Alx Phillips
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: sota la caputxa del Carlos hi trobareu una magnífica interpretació d’Albert Salazar, i un espectacle potent i colpidor

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una peça enèrgica, intensa, que convida a pensar

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: FLIPADA

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat