• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Altres
  • /
  • Per morir-se de riure
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Altres

per Adriana G Andreo
imagen
imagen placeholder
PER: Adriana G Andreo
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Per morir-se de riure

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Altres

Un dels punts forts de Les lloronas, una situació farsesca de 15 minuts, són els seus personatges estripats. Tot i que es tracta obertament un tema tant tabú com és la mort, les tres actrius aconsegueixen que el públic no pari de riure amb les seves històries, les seves ganyotes i els seus plors. Una dama negra o madame a mode d’amantis religiosa fa un càsting a dues candidates: L’Àgata que és perfeccionista, correcta, aplicada, de bona família; i la Muriel, de Santa Coloma de Gramenet, irreverent, gamberra però innocent. La mestra de cerimònies guia a les aspirants en el procés de selecció, tot parafrasejant un manual que explica al peu de la lletra l’art de la condolència. L’actriu utilitza la seva corporalitat per enriquir el personatge donant-li els matisos i l’estatus que necessita, dominant els altres dos personatges.

Les Lloronas, o més comunment conegudes com plañideras, són aquelles persones, especialment dones, que vesteixen de negre i es troben als enterraments plorant desconsoladament per la persona que ja descansa en pau. Són familiars? Amigues? Amants? No. Són les especialistes en el plor i el condol que, vista la precarietat del mercat laboral, es rescaten oficis tan antics i inversemblants com aquest.

A tot això se li sumen moments musicals a cappella molt ben executats i un rerefons de crítica social. L’obra escrita i dirigida per Jaume Viñas i està protagonitzada per tres joves actrius, Anna Castells, Iona Balcells i Neus Gispert. Les lloronas és un espectacle de microteatre que escapa de les sales de teatre convencionals i s’adequa a petits espais com llibreries, bars o gimnasos. El petit format garanteix una proximitat física absoluta i obliga a què la peça s’adeqüi a l’espai cada vegada i a un públic probablement molt més ampli. Les Lloronas guanyen el repte de fer plorar de riure.

Adriana G. Andreo

 

llorones

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Altres

TÍTOL CRÍTiCA: 18 minuts per emocionar

PER: Sílvia Mercè i Sonet
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Molt soroll a l’àtic

PER: Cèlia Ventura
Cèlia Ventura
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Borratxera sensorial hipnòtica

PER: Mar Soler
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Proximitat en un gran musical

PER: Cèlia Ventura
Cèlia Ventura
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Els Amics tenen un estrany poder

PER: Laura Masmiquel
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Concha Buika: para ella

PER: Belén Caparrós
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Katie Mitchell: Barcelona i Edinburgh

PER: Júlia Boixader
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Rosario Flores, 25 años de pura energía

PER: Belén Caparrós
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Crònica: el TNT dinamita el sistema

PER: Nil Martín
Img 2416 2
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’ombra de Mozart és allargada

PER: Juan de Miquel
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Rialles improvisades

PER: Cèlia Ventura
Cèlia Ventura
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sonaron voces de muerte, sonaron cerca

PER: Maria Pujol
Maria Pujol
LLEGiR MÉS
novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat