• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Els dies feliços
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
CRÍTIQUES
imagen
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra

VALORACIÓ

10

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

Publicat el: 29 de maig de 2014

CRÍTiCA: Els dies feliços

Diuen que va ser l’actriu Emma Vilarasau qui va demanar a Sergi Belbel si li agradaria dirigir-la en una versió de l’obra ‘Els dies feliços’, de Samuel Beckett (Dublín, 1906 – París, 1989). Potser sí que va ser així. En tot cas això és una mica com alló de l’ou i la gallina, que encara no se sap del tot qui o què va ser primer.

El que sí que és clar és que Emma Vilarasau —recentment guardonada amb un premi Max per la seva interpretació a l’obra ‘Barcelona’, de Pere Riera, també premiada amb un altre Max com a millor text—, sembla que tenia ganes de submergir-se de mig cos en avall, després de tant donar la cara a l’escenari i la pantalla, darrere la màscara de Samuel Beckett i en l’absurditat del paisatge desolat que, a finals dels cinquanta i inicis dels seixanta, encantava els desencantats de l’època.

I aquí és on es crea el dubte sobre l’origen i la intenció d’aquesta nova versió catalana d”Els dies feliços’. Davant la impossibilitat de desenterrar el cos de Winnie d’on el va enterrar en vida Samuel Beckett i davant la impossibilitat de deixar respirar el pobre Willie i deixar-lo condemnat a mantenir-se amagat darrere les dunes fins a l’últim moment, només queda l’alternativa que cada nova posada en escena de l’obra doni l’oportunitat a superar el repte de les actrius que s’hi enfronten. Recordem que aquí ho han fet abans, entre altres, en els últims trenta anys, Rosa Novell (Teatre Regina, 1984), Carme Sansa (Teatre Tantarantana, 2003) i Sílvia Sabaté (Almeria Teatre, 2011). (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / Els dies feliços

TÍTOL CRÍTiCA: Humanitat fins a la fi

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Interpretació intensa i generosa, bona il·luminació, espai previsible

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Crónicas marcianas

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una gran interpretació i preguntes de molts tipus

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Els dies feliços són ara de la cartellera mentre es programi aquest clàssic modern de mil assaborides lectures.

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat