• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Els dies feliços
  • /
  • Els dies feliços són ara de la cartellera mentre es programi aquest clàssic modern de mil assaborides lectures.
CRÍTIQUES
imagen
Manuelperezimunoz2 756x756
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Els dies feliços són ara de la cartellera mentre es programi aquest clàssic modern de mil assaborides lectures.

Publicat el: 16 de maig de 2014

CRÍTiCA: Els dies feliços

L’optimisme desbordat de
la inoblidable Winnie de Samuel Beckett aterra per segon cop a
Barcelona aquesta temporada. Ja vam subratllar l’encert del
Tantarantana a l’hora programar el muntatge dels valencians Carme
Teatre a principis de setembre. Ara, tornem a estar de magnífica
enhorabona per la nova adaptació que al Teatre Lliure de Gràcia ha
unit el talent més detallista del director Sergi Belbel amb les
capacitats més enlluernadores  de l’actriu Emma Vilarasau.

I és que som molts els
que considerem a Vilarasau una actriu especialment brillant en els
extrems, és a dir, en aquelles situacions on es fa necessari un
paroxisme de sentiments que aixeque fins al límit la tensió
emocional d’una peça. Amb la riuada de registres que atresora la
nova Winnie de Vilarasau se’ns obliga a pujar a una muntanya russa
d’emocions que no deixa treva, que abraça en la contagiosa alegria
i, tot seguit, enfonsa en la decepcionant mediocritat d’un desolat
microcosmos desèrtic i sense horitzó.

El personatge protagonista
del quasi total monòleg, com ja és conegut, apareix
parcialment soterrat en diverses fases. Una desconcertant i rutinària
anomalia tant textual com actoral que obliga a concentrar els
recursos del cos i el simbolisme del grapat curt d’objectes en
escena. Limitacions esmolades, el muntatge i el text suren en tota la
seva plenitud. Encert rere encert (la punteria de la llum,
l’atmosfera sonora del segon acte, l’ús ponderat del simbolismes),
Els dies feliços són ara de la cartellera mentre es programi
aquest clàssic modern de mil assaborides lectures.

PD d‘advertència: Vam
assistir a l’assaig general del dia 14 de maig. És possible que el
muntatge encara remuntés algun encert de cara a l’estrena final.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Els dies feliços

TÍTOL CRÍTiCA: Humanitat fins a la fi

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Interpretació intensa i generosa, bona il·luminació, espai previsible

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Crónicas marcianas

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una gran interpretació i preguntes de molts tipus

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat