• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Set of Sets
  • /
  • En òrbita, la gravetat s’enlaira
CRÍTIQUES
imagen
Claudiabrufau
PER: Clàudia Brufau

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

En òrbita, la gravetat s’enlaira

Publicat el: 19 d'abril de 2018

CRÍTiCA: Set of Sets

Una lliçó coreogràfica de física mecànica que posa una vegada
sí i una vegada també la pell de gallina. No cal apuntar amb un
telescopi a l’espai exterior per enamorar-se d’aquesta ciència;
Set of Sets posa en òrbita set ballarins que catapulten
l’espectador en un viatge còsmic que s’enfila en la ingravidesa
eterna. I qui no vol quedar-se suspès enlaire?

El tàndem coreogràfic format per Guy Nader i
Maria Campos han estrenat al festival Sismògra el un nou espectacle que
continua indagant en la noció del temps i l’infinit de Time
Takes The Time Time Takes

(2015). Si bé en la peça anterior la
imatge del pèndol desencadenava la partitura, Sets
of sets
gira estoicament al voltant del
motiu coreogràfic d’orbitar. La persistència aferrissada i la
presència elegant són dues cares d’aquesta magnífica partitura.

Meitat pista d’enlairament, meitat mecanisme de rellotgeria
l’escenari queda envoltat per unes teles d’un blanc trencat. En
un racó d’aquest espai diàfan el músic Miguel Marín acompanya
el moviment en directe amb la calidesa de la percussió i les
textures metàl·liques dels sons electrònics. Aquest paisatge
còsmic salpebrat de la paleta de grisos i negres del vestuari dels
ballarins, la il·luminació subratlla amb nitidesa els motius i el
desenvolupament coreogràfic; i de tant en tant a través de les
ombres projectades dels cossos sobre les teles canvia les dimensions
de la sala.

Des de la primera entrada caminant en espiral en la que es creuen
les mirades, cadascú segueix el seu trajecte impassible fins que en
la coordenada precisa troba un altre cos, encaixen i l’entramat es
dispara. L’estructura de la peça combina amb intel·ligència
duets, trios, solos i evidentment la coralitat dels set. L’efecte
molla desencadenen una inèrcia que perdura i els moviments secs dels
ballarins t’hipnotitzen. A mesura que la partitura avança, els
cossos en òrbita es desenganxen de la gravetat; els portées cada
vegada més vertiginosos i àgils desencadenen un trànsit aeri
frenètic. Els crescendos i decrescendos de la dinàmica de
Sets of sets et xuclen anímicament i gairebé físicament en
aquest momentum imparable. En conseqüència, l’efecte òptic
s’instal·la a l’estómac. Entre les imatges d’orbitar i les dels
engranatges de rellotgeria, el conjunt també s’aventura a congelar
el moviment; de tant en tant un ballarí queda esculpit enlaire. El
joc d’efectes ingràvids és tal que en els últims sospirs, la
peça et deixa literalment penjat –no descric la imatge per no fer
spoilers visuals!

En aquesta aventura coreogràfica per encarnar en dansa la noció
del temps, Nader i Campos despleguen una recerca profunda de
materials que han compost amb saviesa. Set of Sets és una
aventura mecànica tossudament humana; en la qual fidels a la física
mecànica, els set cossos en òrbita enlairen la mateixa gravetat. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Set of Sets

TÍTOL CRÍTiCA: Coreografia surround, inabarcable, d’aire, per volar

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: LABERINT CAP A L’INFINIT

PER: Montse Otzet
Montse Otzet
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La bellesa del gest

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat