CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
LABERINT CAP A L’INFINIT
Publicat el: 19 d'abril de 2018
CRÍTiCA: Set of Sets
Sismògraf, el festival que celebra la seva desena
edició, comença amb un plat fort: la presentació de l’últim espectacle de Guy
Nader y Maria Campos Set of Sets, una
de les cinc produccions que el certamen coprodueix
aquest any amb altres institucions. En aquest cas, amb el Julians Festival i el
Mercat de les Flors on es podrà veure del 26 al 29 d’aquest mes d’abril. Cita
més que recomanable.
El muntatge de Nader i Campos forma part de la
línia d’investigació que des de fa anys hi treballen els coreògrafs i que va
començar amb el duet Zenith per
continuar amb l’exitosa Time Takes The
Time Time Takes i que ara els porta a investigar el temps i l’infinit, com
metàfora sobre el cíclic, la persistència, la repetició.
En un espai minimalista, ocupat per uns
panells blancs circulars i per uns instruments que toca en directe l’autor de
la música, Miguel Marín, els set notables ballarins aporten el punt d’inflexió
contraposant a tanta blancor la gama de colors grisos i blaus dels seus
vestits.
En aquesta proposta hi ha dosis d’elements científics
i matemàtics de gran esforç de precisió
i de rigor, si bé aquests elements són allà per donar consistència i visibilitat
a un engranatge sòlid que posa en primera línia un muntatge diàfan i harmònic,
amb un contingut poètic que convida a
percebre la noció d’ infinit, de la ingravidesa i de l’harmonia de manera
estimulant.
Si bé en determinats moments dels seus
seixanta minuts Set of sets pot
resultar monòtona i reiterativa, només cal reduir el camp de visió general i
posar el focus en les evolucions que executen els intèrprets, execucions que prenen un valor individual en
aquesta peça d’arriscada enginyeria coreogràfica. Solos, duets, construccions de
grup, portées duts a terme amb gran
enginy, construeixen i desconstrueixen uns moviments potencialment circulars basats
en el partnering, és a dir, en el
llenguatge coreogràfic que el grup treballa i que sorgeix a partir del contacte
amb un altre i que aquí es veuen potenciats pels suggerents sons de la
partitura de Miguel Marín.
La part de creació i interpretació queda compartida
entre Guy Nader, Maria Campos, Roser Tutusaus, Lisard Tranis, Clémentine Telesfort,
Csaba Varga i Tom Weksler, set intèrprets tot terreny que, a més de formar part
del moviment de grup, aporten algunes de les seves qualitats particulars al
muntatge. Per aquest motiu, a l’obra es perceben flaires de circ, d’acrobàcia i
de break dance, per citar tres exemples.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Set of Sets
TÍTOL CRÍTiCA: Coreografia surround, inabarcable, d’aire, per volar
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: En òrbita, la gravetat s’enlaira
PER: Clàudia Brufau

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: La bellesa del gest
PER: Jordi Sora i Domenjó

VALORACiÓ
9