CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
veritats que maten
Publicat el: 16 de març de 2017
CRÍTiCA: L’ànec salvatge
Benvingut Ànec salvatge, un Ibsen desconegut a casa nostra, mentre que de l’obra precedent, amb la que indiscutiblement dialoga, Un enemic del poble, n’hem vist fins a 5 versions consecutives en el que va de segle… Si la mentida, en els afers públics, hauria de ser sempre condemnable -i ja es veu fins a quin punt s’ha pervertit la democràcia amb la ‘postveritat’ dels politicastres-, en canvi la mentida pietosa en l’àmbit privat pot portar més repòs que perjudicis. Un text poderós i incisiu que l’equip actoral, guiats per Julio Manrique, defensa equilibradament en conjunt. Hi destaquen Ivan Benet i Laura Conejero, el matrimoni feliç que se n’anirà en orris per una revelació inconvenient. Curiosa interpretació de la filla, Miranda Gas, tota l’estona fent contorsions entre infantils i ioguis; però té llum. Massa cridanera la de Pablo Derqui (que feia de director de diari en l’últim Enemic del poble), el xafaguitarres intransigent, i la d’Andreu Benito, l’últim responsable de la desgràcia, mentre que Elena Tarrats excel·leix com a cantant. L’escenografia de Lluc Castells s’ha demostrat perillosa, responsable del braç en cabestrell de la Conejero, que limita, és clar, la seva actuació. Magnífic Carles Pedragrosa omnipresent a escena tocant el piano, fins i tot mentre cau una neu moridora.
CRÍTIQUES RELACIONADES / L’ànec salvatge
TÍTOL CRÍTiCA: Ibsen dinamita íntima
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Overcooked adaptation of Ibsen’s Wild Duck
PER: Alx Phillips

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Ha deixat de nevar…
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: De l’idealisme a l’integrisme
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Magnífico montaje, 100% Julio Manrique
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Manrique transforma l’ànec en cigne
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Una equivocada febre de justícia
PER: Pep Vila

VALORACiÓ
9