• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Corroc
  • /
  • Just al punt d’on brolla l’emoció
CRÍTIQUES
imagen
Iolanda G. Madariaga
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Just al punt d’on brolla l’emoció

Publicat el: 8 d'octubre de 2016

CRÍTiCA: Corroc

El peculiar entorn
del carrer del Balç manresà afegeix una atmosfera molt especial al singular
espectacle dels Escarlata Circus. Ens endinsem en una “visita comentada” d’una
col·lecció d’andròmines procedents de llocs i  d’èpoques
indeterminades que han arribat a mans dels protagonistes des d’una insòlita “cambra
de les meravelles”. Una senyoreta i el seu ajudant ens guiaran la visita. Estem
davant de peces d’art? La pregunta no és banal. La senyoreta Coral, amb un
impecable to didàctic, ens instrueix sobre la idea d’art: hi ha definicions en
les que hi cabrien tots els objectes que se’ns mostren. Però, quan ens disposem
a rebre una lliçó magistral -magistralment composada!- sobre ready-mades de
Duchamp, teories sobre l’objecte trobat o l’art brut o cru de Dubuffet, ens
adonem que l’espectacle no va ben bé d’això, o no tan sols va d’això! Perquè
totes les obres que composen l’exposició tenen un denominador comú: cors
petrificats! De fet, en un meravellós exercici de síntesi, el palíndrom del
títol anuncia just el que veurem: rocs amb forma de cors. La senyoreta Coral/Bet
Miralta i Jordi Aspa/el senyor Pedro fan una subtil composició de dos
personatges prou coneguts: l’Enfarinat i l’August. No es tracte de encastar-se
pastissos de nata a la cara, es tracta de funcionar com a parella còmica. I
funciona de debò. Amb el seu delicadíssim sentit de l’humor i la saviesa que
donen els més de 30 anys de l’Escarlata Circus, fent servir algunes de les
seves habilitats circenses, ens introdueixen en el seu particular món donant
vida a la seva col·lecció de cors petrificats. Laura Tejada ha escrit “la
partitura” d’aquesta peça per a tot tipus de públic, sempre que es presentin en
reduïts grups de 30: la fragilitat de la col·lecció i la voluntat pedagògica no
 admet un nombre superior de cors
bategant ensems. Perquè donant vida als cors de pedra, fent-los ballar o fer
equilibris, explicant-nos la seva remota procedència o projectant-los en
recargolats sistemes de miralls… dels nostres cors brolla una emoció que els
fa bategar fort. S’ha de veure, s’ha de viure aquesta experiència teatral -ara
que tot són “experiències”!- tan antiga i tan fresca i vívida alhora.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Corroc

TÍTOL CRÍTiCA: QUAN LES PEDRES SON UNA JOIA

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Què ens vol dir una pedra amb forma de cor?

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tens el cor petrificat?

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un privilegi d’experiència, que sap equilibrar poesia, discurs i humor

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat