• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Les bruixes de Salem
  • /
  • Puritanisme escènic per celebrar 40 anys de Grec
CRÍTIQUES
imagen
Teresa Ferré
PER: Teresa Ferré

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Puritanisme escènic per celebrar 40 anys de Grec

Publicat el: 2 de juliol de 2016

CRÍTiCA: Les bruixes de Salem

El madrileny Andrés Lima és l’encarregat de la direcció i la dramatúrgia d’un muntatge d’estètica clàssica, d’aquella que als 70 quan va néixer el Grec s’hauria rebutjat per antiga i ara ens recorda a segles passats, on intervenen quinze intèrprets. Gran format, tot i que a Montjuïc es queda petit, per una escenografia que representa l’Amèrica més rural en forma de graner que la companyia aixeca a mesura que avança el muntatge. Metàfora final de tancament i opressió d’una societat embogida pel fanatisme religiós i la barreja de poders executiu i legislatiu així a la Terra com al Cel. Vestuari acord amb la societat puritana del poble de Salem, espai on Miller recupera un episodi històric del segle XVII per a desfer-se dels seus dimonis en ple maccarthisme. 

Lima no ha fet de cirurgià en la dramatúrgia i això és un dels aspectes que va a la contra del muntatge. Tot i els fragments narrats que provoquen una mena de distanciament brechtià, alguns  amb explicacions absolutament innecessàries, l’objectiu de la peça que és la vigència del fanatisme i la por infinita que pot regir una societat no ens arriba i es desaprofita l’oportunitat de convertir aquest text, bastant carregat de pols, en una proposta acord amb l’actualitat.  La literalitat que domina la proposta també fa que no hi hagi ni un mínim qüestionament del paper de la dona que en una societat tan misògina com la que es presenta és, en definitiva, la causa de tots els mals. 

La direcció escènica és de ritme lent i la tensió i sobretot atenció explota en l’escena del judici, clímax del moment de bogeria d’acusacions i contra acusacions, batalla campal interpretativa on sobresurt el gran jutge Lluís Homar i el pagès Borja Espinosa. Malaguanyat Carles Martínez que en moments tràgics provoca la rialla de l’espectador, especialment quan parla del dimoni. Pel que fa als personatges femenins, un altre treball impecable de Nora Navas i, entre les bruixetes joves, sensacional Anna Moliner. 

Finalment, som conscients de la responsabilitat que significa inaugurar el festival Grec de Barcelona, però precisament per això mateix ens hauria agradat que, en general, els actors i actrius no s’haguessin encallat tantes vegades a l’hora de dir el text. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Les bruixes de Salem

TÍTOL CRÍTiCA: Las brujas de Salem

PER: Enid Negrete
Enid Negrete
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un clímax que triga a arribar

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: UN BRILLANT INICI DEL GREC 2016

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Inauguració de primera categoria!

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La pràctica vigent de la invenció de proves

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Homar salva un muntatge d’una correcció tediosa

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat