CRÍTIQUES

VALORACIÓ
10
«Perfecte, tallem!»
Publicat el: 17 d'octubre de 2015
CRÍTiCA: Molt soroll per no res
Shakespeare és com un camaleó. S’adapta a tot i a qualsevol època. Fins i tot a la capacitat esbojarrada d’un espectacle musical-musical revestit del Hollywood daurat, entremig dels quaranta i cinquanta del segle passat, creat pel trident Àngel Llàcer, Manu Guix i Marc Artigau. I a Shakespeare, tot i aquest risc de caure en mans de tres creadors contemporanis, no li passa res malgrat haver de compartir parella de ball amb Cole Porter, amb qui ja s’havien trobat de fet al cinema, amb Kenneth Branagh (‘Treballs d’amor perduts’, 2000).
Ben al contrari, Shakespeare aguanta l’embat i resisteix i en surt reforçat perquè guanya espectadors i no crea fronteres d’edat entre ells. I la troupe, tan camaleònica com ell, s’hi aboca amb la paraula ben dita i ben entesa, amb la coreografia de lluentons, amb la cançó molt eficaç en les intervencions corals i amb moments brillants en solos, com si fos a Broadway, sota l’aura protectora de tretze peces de Cole Porter, un parell de manllevades d’Irving Berlin i una de Herb Brown. ¡Ai, però, que la Sala Gran del Teatre Nacional de Catalunya trontolla i aviat serà acusada de traïdora, frívola i cabaretera pels més puristes del sector! Però la taquilla, que no entén d’aquestes petites i ridícules enveges, dringarà. (…)
CRÍTIQUES RELACIONADES / Molt soroll per no res
TÍTOL CRÍTiCA: en la fèrtil, rica i delitosa illa del teatre
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Un divertiment divertit
PER: Toni Polo

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Al públic li agraden els musicals
PER: Josep Maria Viaplana

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: El mejor musical de factura catalana que he visto
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Shakespeare vestit de seda
PER: Maite Guisado

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Shakespeare, a ritme de Cole Porter
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Teatre per fer feliços els espectadors
PER: Marc Sabater

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Un Shakespeare? No, no. Un Llàcer!
PER: Teresa Bruna

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: La comèdia musical arrossega Shakespeare
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7