CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
‘Animals de companyia’ té un guió que no s’autocomplau en la linealitat pròpia sinó que fa salts abruptes a cada retomb
Publicat el: 4 de febrer de 2015
CRÍTiCA: Animals de companyia
Us diran que és una comèdia, però, alerta!, prengueu-vos-ho amb precaució perquè ‘Animals de companyia’ sap com collar els espectadors quan els té engrapats en un remolí d’humor que es contagia. I és aleshores quan tot esclata, quan la comèdia amaga una amargor que apunta cap a una tragèdia, això sí, una tragèdia personal, interna, d’hipocresia sobre el concepte de l’autèntica amistat, de pèrdua de sinceritat, d’enganys i frustracions que exploten i s’expandeixen com si sortissin disparats d’un d’aquells tubs automàtics de paperets de colors. Plaf!
‘Animals de companyia’ ja fa gairebé dos anys que va pel món. I literalment és així perquè els que van sentir a parlar d’una companyia jove que representava una obra de teatre en cases particulars han de saber que és aquesta. I també el seu ressò va traspassar l’oceà i va arribar a diversos escenaris d’Amèrica del Sud. ‘Animals de companyia’ és la primera obra d’Estel Solé, una altra de les autores de l’última fornada que surt de l’Obrador de la Sala Beckett, en el seu cas, basant-se en experiències de treball amb dramaturgs com Alfredo Sanzol i Rafael Spregelburd. (…)
‘Animals de companyia’ té un guió que no s’autocomplau en la linealitat pròpia sinó que fa salts abruptes a cada retomb, com una mena de cursa tot terreny, sense deixar que els espectadors es relaxin sinó que, ben al contrari, estiguin pendents constantment de quin gir agafarà l’embolic que es va congriant.
I els girs hi són, i molts, com deia, primer amb una explotació de l’humor intel·ligent que rebenta amb una pujada de to espectacular del persoantge de l’actor Eduard Buch, animat per una altra pujada de to no menys espectacular del personatge de l’actriu Míriam Tortosa. Ells dos representen l’única parella més o menys estable de l’obra, tot i que ja spendevina que passen per hores baixes, esclar, i amb subterfugis i sospites l’un cap a l’altre, que els indispensables telèfons mòbils de tota història teatral o cinematogràfica del segle XXI s’encarreguen de posar en el seu moment damunt la taula. (…)
CRÍTIQUES RELACIONADES / Animals de companyia
TÍTOL CRÍTiCA: Un èxit que ja no és cassolà
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
5
TÍTOL CRÍTiCA: Bon vi novell
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Animals de companyia
PER: Maite Guisado

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Les nostres misèries da cada dia
PER: Toni Polo

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Comèdia amarga deliciosa, ara per a compartir amb desconeguts
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Merescut retorn
PER: Víctor Giralt

VALORACiÓ
8