• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Fugit
  • /
  • L’espectacle rodó: personatges, trama, implicacio del públic, senzillesa… tot al servei de la poesia i un bri de denúncia
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

L’espectacle rodó: personatges, trama, implicacio del públic, senzillesa… tot al servei de la poesia i un bri de denúncia

Publicat el: 12 de setembre de 2014

CRÍTiCA: Fugit

Els personatges de Kamchatka tanquen la seva trilogia. Ho fan amb el que hauria de ser el primer capítol, quan decideixen marxar cap a la seva terra promesa. Amb la seva ingenuïtat, una mirada amable, un somriure suau, un gest d’escalf, no troben enemic que els temi. Noo haurien de trobar-lo, si més no. Però ells segueixen sent porucs, inquiets, prudents. Amb la humilitat de saber-se amb robes, vestits i maletes que no s’adequen al seu entorn conviden a què els espectadors (però ells preferirien dir-los-hi còmplices d’aventures efímeres) transitin amb ells, saltant a camions entre llençols; haurn de portar una marca per anar sent atesos per companys d’una estranya màfia que no maltracta, si no que acarona i refresca. Inciten a abandonar documentació i telèfons mòbils. També el seu passat familiar. Tot es crema per la il·lusió del demà. Quan arriba aquest final, hi ha la festa: la celebració. Però, en realitat (adverteixen des de la companyia Kamchatka), és un breu parèntesi. En el nou entorn, tornarà a haver una estranya ceguesa, caldrà aprendre totes les regles de convivència per seguir passant desapercebut. No hi ha mai dolor, hi ha només raons vitals per fer un tomb radical a la trajectòria personal. Ells, sí, es fan fonedissos i abandonen maletes, per fi.

En quant a espectacle és el més rodó perquè integra el joc i l’estranyesa tendre de Kamchatka, 2007 i la força poètica d’Habitáculum, 2010. Llavors, a Cal Trepat de Tàrrega aquells estranys immigrants miraven d’oferir-se generosos als seus veïns convidant-los a què visitessin i compartissn els somnis escampats per les habitacions d’aquell recinte misteriós de parets i joguines esventrades. Fugit és un espectacle de difícil producció (per la complexitat dels itinerariis que tracen personatges i “còmplices d’aventures efímeres”) però que és molt recomanable per a la salut de l’ànima. A Tàrrega, certament, hi ha dificultat en algunes parts per a les persones de mobilitat reduida. Però l’entrega i bonesa dels personatges sempre troba una solució plausible, si hi és. Contagien escalf tendre.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Fugit

TÍTOL CRÍTiCA: Un viatge que fa forat al cor i planta llavor

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: EXPERIENCIA en mayúsculas

PER: Alba Cuenca Sánchez
Img 0794 Copia
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: No apto para personas ‘especiales’

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sentir la migració per entendre-la

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una gran vivència teatral

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un viatge catàrtic

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat