• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Fugit
  • /
  • Una gran vivència teatral
CRÍTIQUES
imagen
Iolanda G. Madariaga
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACIÓ

10

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Una gran vivència teatral

Publicat el: 13 de setembre de 2014

CRÍTiCA: Fugit

Un viatge a enlloc farcit d’emocions de tota mena
esdevé una experiència teatral –única i irrepetible, per definició- que commou
profundament. Fugit és una fugida cap
endavant a la recerca d’un futur millor. Un espectacle itinerant que parteix
d’un solar on fa un temps indeterminat hi havia una casa, una llar, i en el que
ara sobreviuen, en digna precarietat, uns personatges. Són aquests homes i
dones els que ens convidaran a viatjar amb ells cap al desconegut. Amb ells com
a guies, seguint les seves amables però taxatives indicacions, abandonarem les
nostres identitats i la possibilitat de comunicar-nos amb qualsevol persona
fora del grup. Sense identitat legal, passarem a ser un grup d’indocumentats
que es desplaça per la ciutat de Tàrrega sense voler ser vistos. Buscarem
refugi en llocs foscos, humits i empolsinats: llocs “clandestins”. Continuarem
el viatge fins a trobar un espai amic on compartir, en profunda comunió, un
petit tros de pa i una mica d’aigua d’un brollador. Ens desplaçarem també en un
vehicle. Algú titllava la situació de “surrealista”: amb tot el respecte
senyor, d’això se’n diu “hiperrealisme”. És així com, cada dia, viatgen milers
de persones al món: amb la roba que duen al damunt, molts records que hauran
d’anar cremant i l’esperança d’una vida millor. Comprendre, que no entendre,
tot això de cop és l’extraordinària oportunitat que ens brinda Fugit. Podem parlar d’una estètica
necessàriament pobre, del “lloc trobat” que seria al teatre el que és
“l’objecte trobat” a les avantguardes plàstiques; podem parlar d’una
interpretació brillant, en la seva severitat que rebutja l’ús de la paraula,
d’una acerada direcció d’actors… Però cal dir de forma indefectible que el
plantejament dramàtic de Fugit, la
seva dramatúrgia, és excel·lent. També cal esmentar que la complexitat de l’ús
dels diferents escenaris i la coordinació dels temps amb els diferents grups
que es formen, suposen un importantíssim esforç de producció i regidoria
difícilment comparable. Parlem de lloc i de temps: la combinació essencial en
la màgia del teatre. Fugit no és un
espectacle de teatre, és teatre en estat pur: una gran experiència teatral per
ser viscuda.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Fugit

TÍTOL CRÍTiCA: Un viatge que fa forat al cor i planta llavor

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: EXPERIENCIA en mayúsculas

PER: Alba Cuenca Sánchez
Img 0794 Copia
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: No apto para personas ‘especiales’

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sentir la migració per entendre-la

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un viatge catàrtic

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’espectacle rodó: personatges, trama, implicacio del públic, senzillesa… tot al servei de la poesia i un bri de denúncia

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat