• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Viatge d’hivern (o quan Jelinek va deixar de tocar Schubert)
  • /
  • tempus fugit
CRÍTIQUES
Img 2784
Francesc Massip
PER: Francesc Massip

VALORACIÓ

10

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

tempus fugit

Publicat el: 9 d'octubre de 2022

CRÍTiCA: Viatge d’hivern (o quan Jelinek va deixar de tocar Schubert)

Màgic, deliciós muntatge de Magda Puyo sobre un text de la Jelinek aspre, contundent, ple d’arestes que fiblen la pell i revinclen les entranyes del més pintat. El Winterreise shubertià és sondrollat a pleret, sense compassió, per aquesta premi Nobel austríaca que s’inscriu en la incòmoda singladura dels màrgens en la que també va viatjar un Thomas Bernhard. Magda Puyo reparteix el monòleg de múltiples veus entre cinc intèrprets d’excepció: la veu profunda i esquerdada de Pepo Blasco, la contundent autoritat de Rosa Cadafalch, l’estimulant corèutica d’Encarni Sànchez, l’electritzant i intensa mirada de Laia Alberch i la pulsió sonora de Clara Peya, una genialitat musical en tots els fronts: compositiu, pianístic, interpretatiu. Veus poderoses que escupen la trasbalsadora experiència de la noia segrestada i reclosa durant cinc anys en una cofurna de 2 metres quadrats, espai estret que s’evoca amb la nuesa ajaguda sobre el piano, imatge d’impacte que es trenca sobre el teclat en una cascada de sons.

I què us diré de l’escenografia? M’agrada dir en les classes d’Història del Teatre que l’espectacle és com un gran ninot de neu que es va modelant i construint durant els assajos i quan finalment s’estrena, la calidesa que neix de la relació intèrprets-públic acaba fonent-lo a cada representació, i per això és tan difícil escatir-ne les traces. Judit Colomer ha ideat l’hivern interior que l’obra transita amb uns munts de «neu» que es van dissolent al llarg de la representació, a mesura que els intèrprets els trepitgen. Una escenografia viva, canviant, que banya els personatges a mesura que la passegen en unes coreografies hilarants. Una troballa plàstica imponent.

No us ho perdeu!

CRÍTIQUES RELACIONADES / Viatge d’hivern (o quan Jelinek va deixar de tocar Schubert)

TÍTOL CRÍTiCA: Jelinek a la centrifugadora

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Emocions desfetes entre la neu que es fon

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Volves de neu fetes paraules

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat