• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Vània
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
CRÍTIQUES
imagen
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

Publicat el: 19 de gener de 2014

CRÍTiCA: Vània

Quan es fa una versió minimalista d’un clàssic representat al llarg del temps del dret i del revés, el dubte immediat és si saber-ne l’intríngulis ajuda l’espectador o, més aviat, el destorba. Pot passar que els que se saben de memòria la història i alguns diàlegs de l’obra trobin a faltar-hi tot allò que l’original conté. Però també pot passar que qui s’hi posa per primera vegada o no la tingui en el seu pensament immediat, la rebi com una obra nova i, si tenim en compte l’adaptació actual de Les Antonietes, com una obra de contingut contemporani. És així perquè si els personatges d’aquesta versió de ‘L’oncle Vània’, de Txèkhov —presentats aquí únicament com a ‘Vània’—, no portessin els noms que els va adjudicar l’autor rus, podrien passar com a ànimes en pena d’avui en dia. El conflicte que hi ha darrere de ‘Vània’ explora la contradicció entre l’honestedat i la fe cega d’uns contra l’abús i la falta d’escrúpols d’uns altres. L’amor amagat de la neboda Sònia pel doctor Astrov; la veneració de l’oncle Vània pel professor Serebriakov i l’enamorament no declarat per Elena, la dona jove del professor; o la sedució volguda i dolguda del metge per ella i d’ella pel doctor són els eixos d’aquesta contradicció. Només Teleguin, observador a vegades aparentment absent, se salva d’aquesta ruleta de vides creuades. (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / Vània

TÍTOL CRÍTiCA: Alfaro li dona perspectives africanes a la magistral obra de Txèkhov ,en un muntatge notable, malgrat els seus punts febles

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Txèkhov raspallat

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Adaptació fidel i respectuosa i, al mateix temps, fresca i i encaixablement contemporània. Imprescindible.

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ¡Que lo disfruten!

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Brillant i honesta

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: José Carlos Sorribes
José Carlos Sorribes
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat