CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
Publicat el: 6 d'agost de 2019
CRÍTiCA: Tragèdies romanes (Romeinse tragedies)
En el muntatge d’Ivo van Hove del Toneelgroep d’Amsterdam Antoni i Cleopatra és la tercera tragèdia presentada, després de Coriolà i Juli Cèsar. L’ordre segueix la cronologia de la història: Coriolà ateny la Roma que ha deixat enrere la monarquia, Juli Cèsar explica les tensions polítiques que menen a la crisi definitiva de la mateixa república i Antoni i Cleopatra, tracta l’adveniment de l’Imperi, és la tragèdia que té com escenari el món sencer conegut a començaments de la nostra era, o en els nostres dies, el món globalitzat. No segueix, però la cronologia de l’escriptura, ja que en aquest cas Coriolà seria la darrera de les peces a representar. No hi fa res, aquí es prioritza una lògica de representació que té a veure amb una reflexió sobre els nostres sistemes polítics i la seva evolució.
Sobre l’escena una mena de gran hall, que podria ser perfectament la sala de conferències d’un gran hotel. Amb sofàs de pell, pantalles de plasma, ordinadors connectats a Internet i fins i tot un bar. El públic d’aquestes Tragédies romaines es lliure per seure en aquests sofàs, prendre un beguda o abaixar-se el propi correu electrònic dels ordinadors, mentre veu el treball dels actors que té lloc al seu costat. Els espectadors, doncs, es converteixen en el poble romà, envaeixen l’escenari i formen part de l’espectacle. Ben bé com si fossin a les escales del Capitoli, on sentien els oradors i inclinaven les seves preferències per un o altre.
No té sentit fer arqueologia amb Shakespeare. Tampoc trair el seu sentit. Aquesta proposta ens tracta no com a espectadors consumidors de productes culturals sinó com a ciutadants, capaços de particpar de manera activa sobre allò que se’ns ofereix.
Tragèdies romaines és una oportunitat d’apropar-nos a Shakespeare tal i com és útil avui, interpel·lant el nostre present, no s’ho perdin.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Tragèdies romanes (Romeinse tragedies)
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: José Carlos Sorribes

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: José Carlos Sorribes

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: José Carlos Sorribes

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Xavi Pardo

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Xavi Pardo

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Xavi Pardo

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Juan Carlos Olivares

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Juan Carlos Olivares

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Juan Carlos Olivares

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Eduard Molner

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Eduard Molner

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Pep Barbany

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Pep Barbany

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Pep Barbany

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Pep Barbany

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Pep Barbany

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: Coriolà i Juli Cèsar, al 2013
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
9