CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
Ser o no ser folklore
Publicat el: 22 d'octubre de 2024
CRÍTiCA: Para cuatro jinetes. Mucha muchacha i Las voluble
“Para cuatro jinetes”. Espectacle inaugural. De la companyia Mucha muchacha, hi havia “mucha expectativa”.
La companyia madrilenya, amb la col·laboració dels germans Pedro i Benito Jiménez, Los Voluble, van construir un espectacle en tres parts, amb força crítica social, crítica artística, i desvergonyiment.
Una primera de suor flamenca i contemporània. Les quatre genets, desbocades, ballen pràcticament nues, salvatgement, esbojarradament.
Una segona de simulació d’un programa de ràdio, sense filtres, amb fakes, molt gamberro. I si en la primera no calia anar vestit, en la segona, suàvem per totes elles, de tanta roba tradicional com duien.
Una tercera que convida el públic a l’escenari, en una mena de rave, de discoteca, on es barregen les energies i les suors en forma gairebé de ritual catàrtic. Un Akelarre amb totes les de la llei.
Una divertida proposta, amb dansa de tota mena, que assoleix les expectatives, d’una festa d’inauguració.
Bona proposta !!
CRÍTIQUES RELACIONADES / Para cuatro jinetes. Mucha muchacha i Las voluble
TÍTOL CRÍTiCA: Les Mucha Muchacha trepitgen fort a Manresa amb Los Voluble
PER: Júlia Vernet Gaudes

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Veritables amazones de l’escena
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8