CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Si l’elefant no va a les olles, aquestes van al Trapezi
Publicat el: 13 de maig de 2019
CRÍTiCA: Oyun
El Fedito aconsegueix mantenir una tensió divertida amb el públic. Com les cordes que van subjectant, quasi màgicament cafeteres, tasses olles i embuts (tots de llautó) aconsegueix que el públic no perdi passada en el seu exercici d’equilibri virtuós i en silenci. Oyun remet als elements que es troben als contenidors però que l’art sap transformar en elements d’equilibri i joc per un magnetisme que havia quedat desatès.L’artista és gat vell i sap fr interactuar a l’espectador, sense avergonyir-lo, ni coaccionar-lo; fent-lo còmplice de les seves proeses a base de llençar boles des d’una palanca que s’han d’agafar al vol. És cert que, puntualment abandona el seu paisatge d’olles per dona vida al malabarisme amb boles (fns a 8!) o amb els corrons de cuina però queden plenament integrats en aquest acció en la que ell, en comptes de vestir de cuiner, prefereix una abric que li arriba fins als genolls, caducada, que li dóna un toc més insòlit encara. Trapezi té l’emblema d’un elefant. Oyun és un mostrari d’olles. El Trapezi ha posat l’elefant dins de la cacharrería.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Oyun
TÍTOL CRÍTiCA: El circ juga a la cuina
PER: Núria Cañamares

VALORACiÓ
8