• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Nuà
  • /
  • Intrigant cant barroc entre figures de cera religioses
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Intrigant cant barroc entre figures de cera religioses

Publicat el: 27 d'abril de 2019

CRÍTiCA: Nuà

Nuà és un treball molt despullat. Que sap aprofitar al màxim l’espai on està emplaçat. Sembla impossible de traslladar-ho en cap altre espai. Perquè la veu dialoga amb el silenci de les figures. Perquè la ballarina es transmuta en estàtua, per trancar l’estaticitat de l’espai. Són tres instants, tres petites càpsules que marquen una evolució del fang, de la figura. Fins a sortir-ne amb ball rodó, ampli, estilitzat. És el naixement d’una peça, des de l’embrió que hi havia al motllo fins a l’alliberament (tot i que sempre actuant amb el ressort de la veu).

Descalça anava Raquel Gualtero a Nuà amb un vestit d’un color marfil que es confonia entre les estàtues. La veu lírica de repertori barroc d’Anaïs Oliveras Calvo donava vida a aquesta estàtua en els tres passatges de l’itinerari pel Museu dels Sants. La ballarina, encara sense rostre, es desprenia del motllo i feia les primeres passes, seguint la veu poderosa. En la segona estació, els dits dels peus enrampats revelaven la ballarina de la resta d’estàtues per on s’amagava. Ja tenia rostre i, de seguida, acabava interactuant amb la cantant. La veu, es modulava en volum i en sons més greus i aguts reaccionant als moviment dels braços de l’escultura amb vida. Aquest viatge místic acaba en la tercera estació amb una ballarina girant sobre si mateixa, ja complerta. Amb una faldilla que voleia i que, malgrat tot, segueix seduïda per la veu que la dur passadís endins. Una peça molt íntima, per ser tastada a molt poca distància i amb un grup que ompli l’espai per fer que els propis espectadors tinguin la dificultat d’una escultura de veure més enllà del que arriben els seus ulls. Qui no es pot desplaçar ha d’assumir  la vida des d’un esperit  de resignació, per una banda i de fantasia (per construir els fragments que no s’han pogut veure).  

CRÍTIQUES RELACIONADES / Nuà

TÍTOL CRÍTiCA: Viatge al fons d’un TCA

PER: Martí Figueras
Martí Figuerasquadrada
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Què has menjat avui?

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Los vómitos de la presión estética

PER: Imma Fernández
Imma Fernández
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Revisitar la pròpia vulnerabilitat

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat