CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Intensitat interpretativa i sobrietat formal
Publicat el: 1 de maig de 2018
CRÍTiCA: Medea. Emma Vilarasau
La foscor i el buit marquen el camí cap a la gola del llop, aquesta tragèdia majúscula que és Medea, una de les apostes fortes d’aquesta temporada del Lliure que d’entrada té més d’un al·licient per atreure el públic: la protagonista, la versió a partir de les obres d’Eurípides i Sèneca que signen Alberto Conejero i Lluís Pasqual directa al moll de l’os i d’una hora de duració, i la concepció escenogràfica que torna a mostrar la versatilitat de la sala Fabià Puigserver. (…)
Andreu Benito és un Creont d’equilibri convincent també quan és un espectador més, mentre Roger Coma ha dibuixat un Jasó fermament discret. Tots dos secundaris d’Emma Vilarasau, qui arrenca en un estat d’ira que mantindrà fins al final a base d’extenuació física i psicològica. Una entrega poques vegades vista en un escenari. (…)
No és el primer cop que Emma Vilarasau interpreta una mare que mata els descendents. Ja ens va colpir aquella Nela de La infanticida, monòleg dramàtic en vers de Víctor Català que va interpretar el 2009 al Romea. Amb Nela podíem empatitzar amb la seva decisió, però Medea continua plantejant-nos un incògnita que dos mil anys després encara ens resulta incomprensible i inquietant. Aquesta adaptació, però, té l’encert de potenciar altres aspectes que ressonen actuals convertint l’espectacle en una proposta molt recomanable per deixar-se fascinar per l’eternitat de la tragèdia com a gènere teatral.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Medea. Emma Vilarasau
TÍTOL CRÍTiCA: Quan la gelosia se’n va de les mans…
PER: Teresa Bruna

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Una Medea humana i complexa
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Potser el millor de la Vilarasau; potser el millor de Lluís Pasqual
PER: Pep Vila

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: La fugida endavant d’una mare desesperada
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
10