• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Mary Frankenstein Shelley
  • /
  • Excés de barroquisme informatiu
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Excés de barroquisme informatiu

Publicat el: 9 de març de 2017

CRÍTiCA: Mary Frankenstein Shelley

És molt bon punt de partida trobar punts en comú entre la vida desventurada de Mary Shelley amb la creació del seu Frankenstein literari. Hi ha molt punts en comú que hi ajuden, certament. És encertat, també, convidar els espectadors al saló de la casa d’estiu de Lord Byron, en un estiu rarament plujós, on l’avorriment es mira de compensar amb el despropòsit sexual i, finalment, un concurs de litearatura extrem. El recurs de les ombres (amb unes il·lustracions gore de còmic espectral) i el video final són bones aportacions a aquesta mena de creació feta a peces. Com el mateix Frankenstein. I, és clar, la seva aparició, d’una patètica realitat (que espanta, fa compadir i diverteix alhora) esdevé un element clau en l’escena. Són, doncs, tot bons elements que han de sumar en una proposta que hauria de ser magnètica. Però falla la voluntat de ser massa explícit, de completar la informació amb continus matisos, que encallen l’obra. No es deixa que els actors es facin seu el personatge. Hi ha un tremendisme que sona massa fictici i que allunya l’espectador del saló i de tot allò que s’està convocant. És difícil trobar l’equilibri entre la informació sucosa i la necessitat que un espectacle respisi per si sol. La decisió de direcció ha estat la de traslladar un excés d’informació que cau desordenada, com un bosc romàntic, que no sap lluir les seves escultures, caigudes en l’oblit, enimg de tanta bardissa. Aquest desordre, sí, remet bé al temps en què es va escriure la peça i, segurament, a la manera de viure d’aquests bohemis aristòcrates que planyien perquè l’altre els hi pagués els deutes més trivials. Però l’espectador es perd, es distancia i, en prou feines, es commou del dolor de Mary Shelley que convioca tots els seus fills morts en avortaments naturals en aquest Frankenstein literari, espectral, tràgic, fràgil i violent alhora. Un avortament natural més que cobra vida i fa tremolar les bases d’una societat massa absorta en el seu talent i gens preocupada en la gana i misèria que regnava arreu. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Mary Frankenstein Shelley

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Com va néixer la ‘Criatura’?

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Cabaret Frankenstein

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Desmuntant a Mary Shelley

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Com es va parir Frankenstein?

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat