• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La Treva
  • /
  • El drama de la guerra, a distància
CRÍTIQUES
imagen
Img 20161123 171959
PER: Toni Polo

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

El drama de la guerra, a distància

Publicat el: 2 de novembre de 2016

CRÍTiCA: La Treva

Quatre
personatges interessants. Quatre grans actors en quatre grans interpretacions.
Una direcció acurada. Un tema actual, indignant, ben plantejat. Una
escenografia acollidora. I, tot i així, hi ha alguna cosa que no m’acaba de
quadrar a
La treva. Ella (Sarah, Clara Segura) és una fotògrafa de guerra; ell (James, David Selvas), la seva parella, és reporter de guerra. No suporten la hipocresia
del primer món. Acaben de tornar al seu apartament de Nova York perquè ella ha
estat a punt de perdre
la vida a l’Iraq i ell… no hi era al seu costat. Aquí comencem a detectar la
distància entre els dos. Els amics són l’editor (Richard, Ramon Madaula), un home madur i intel·ligent, i la seva
recent parella (Mandy,
Mima Riera), una nena
“dolça, amb poca
substància”, a les antípodes dels altres tres personatges però contrapunt necessari en l’obra.

L’acció, amb
fugaços flaixos de duríssims i recents records de la guerra, transcorre en la
comoditat del
loft novaiorquès. És una manera
d’implicar-nos a tots,
de convertir-nos en part del què està passant en escena. I el que està passant
és que se’ns planteja la nostra actitud (passiva) davant de la situació
que es viu a l’Iraq (o a Síria, o al Congo, o a Líbia…). És ètic fer fotos a gent que s’està morint? A nens ferits? Els ajuden,
aquestes fotos? “Aquest nen s’hauria mort fes el que fes”, diu la Sarah, davant de la incomprensió de la Mandy…

La integritat
de la fotògrafa es veurà enfortida per qüestions passionals mentre que la implicació
del reporter es va diluint. A poc a poc se’ns va
dosificant tota la informació fins a justificar, potser massa previsiblement,
el desenllaç.

Tot plegat
l’obra és rodona. El text és àgil i els personatges, propers. Potser
el que no em quadra
és que les qüestions tan dures amb què l’autor, Donald Margulies, ens implica a tots no acaben d’emocionar-nos.
El dolor, la ràbia,
la injustícia, queden molt lluny d’aquell còmode apartament de la capital del
món.

CRÍTIQUES RELACIONADES / La Treva

TÍTOL CRÍTiCA: És possible despertar consciències des d’una mirada freda?

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un bon equip

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Clara Segura, simplemente

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Fluent direction and a fantastic cast express the energy, authenticity and humour of Donald Margulies’ topical play.

PER: Alx Phillips
Alx Phillips
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El clic de la càmera contra el sol rogenc

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Periodisme, guerra, amor i humor per a un espectacle excel·lent

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat