CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
Màgiques papallones de Manchester
Publicat el: 12 de juliol de 2024
CRÍTiCA: La calidesa
Marta Barceló (Zona inundable, Abans que arribi l’alemany, Tocar mare, remor) ha descrit mitja dotzena de càpsules. Són contes de veus anònimes que expliquen situacions que molts podríem haver viscut, O conviscut. El mèrit de la proposta és que s’explica a cau d’orella des d’unes estacions quasi immersives. La proposta juga a forçar coneixences per parelles.
Si a Cases, hi ha un codi que convida a participar-hi, ara l’acció va molt més dirigida (a excepció de l’enquesta per trobar amor cibernètic que ja augurava Miguel Ríos als anys 80) i juga amb dispositius que plantegen solucions diverses per a cada petita història.
La calidesa augura que hi ha un fil vermell, una mena de connexió astral en què el conductor de camió que viatja a Manchester coincideix amb l’àvia que té por quan se’n van les llums de l’escala; amb les amigues, que ja àvies, decideixen anar a viure juntes. Hi ha un amic invisible que els convoca des de l’armari del rebost. I la mare ho segueix a distància. I l’espectador somriu la tendresa que respira aquest submón tan íntim i tant universal alhora, ressona al Delicades de T de Teatre. En el viatge als objectes d’antiquaris, o dels Encants, o de la calaixera de l’àvia (com el Passatge d’Albert Coma) hi ha un reguerot de vida, de nostàlgia que convida a abraçar i conversar amb els visitants de la sessió.
Preciós. Quan una papallona surt volant de Manchester, a Catalunya… una parella de desconeguts s’atreveix a conversar calmosament prenent una beguda al bar del teatre, gràcies a unes misterioses entrades amb flaire de cine antic…
CRÍTIQUES RELACIONADES / La calidesa
TÍTOL CRÍTiCA: Tolo Ferrà i Vera González donen “vida” als relats de Marta Barceló
PER: Júlia Vernet Gaudes

VALORACiÓ
8