• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La cabra o Qui és Sylvia?
  • /
  • La fórmula del bon teatre
CRÍTIQUES
Lacabra
Marc Sabater
PER: Marc Sabater

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

La fórmula del bon teatre

Publicat el: 20 de març de 2021

CRÍTiCA: La cabra o Qui és Sylvia?

De la suma d’un bon text, uns bons actors i un director generós difícilment en pot sortir una mala (o mediocre) proposta teatral. És una fórmula molt òbvia, certament, però no per això és tant habitual a les taules com seria d’esperar. En el cas de La cabra o Qui és Sylvia?, que s’ha estrenat a La Villarroel, la suma es compleix a la perfecció i, per tant, el resultat és de manual.

L’obra del dramaturg nord-americà Edward Albee –ja coneguda dels espectadors catalans per la versió que se’n va estrenar l’any 2005 al Teatre Romea amb Josep M. Pou (traductor del text) i Marta Angelat– explora a través de la comèdia els límits de la tolerància en què ens movem com a societat i, d’aquesta forma, posa de relleu la doble moral imperant i la màscara que vestim. Tot plegat a partir del tour de force escènic entre Martin i Stevie, una power couple el millor moment vital de la qual s’ensorra per un secret sorprenent, impensable i impredictible. 

La clau de volta del muntatge està en la generositat del director. Iván Morales vol que el text llueixi en tot el seu esplendor i sap que perquè això passi cal cedir tot el protagonisme al bon fer dels actors, en en el benentès té els millors intèrprets per bastir les rèpliques d’Albee i aconseguir que aquesta comèdia d’aire inofensiu però amb una càrrega de fons demolidora remogui les consciències dels espectadors i els enfronti a les seves pròpies incongruències. Morales també imprimeix ritme al conjunt i aposta pel brutalisme a l’hora d’escenificar el terratrèmol de magnitud irreversible que explica la peça d’Albee. 

Jordi Bosch i Emma Vilarasau responen al repte amb la solvència esperada. Bosch va ficant-se en el personatge a mesura que avança la trama i, després d’uns primers compassos tremolosos, acaba bastint amb encert un rol d’extrema complexitat dramatúrgica. Vilarasau surt a escena al cent per cent, resolutiva i coherent. I tampoc es queden curts ni Jordi Martínez ni Roger Vilà, que va agafant forma a mesura que el text li permet. 

Damunt d’una obra d’estructura convencional (plantejament, nus i desenllaç perfectament acotats) i argument aburgesat, la posta en escena busca fugir del realisme imperant a nivell formal amb una il·luminació i un espai sonor (imponent feina, en aquest darrer aspecte, de Clara Aguilar) orientats a subratllar el text i, amb ell, la feina dels intèrprets. Aquesta opció no realista, però, s’entrebanca en una escenografia d’aires espacials que no suma en el conjunt. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / La cabra o Qui és Sylvia?

TÍTOL CRÍTiCA: No sé qué me pasa

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La bestial ruptura del fràgil equilibri

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una cabra innocent entre dues naus de l’espai

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’insòlit escalf de Sylvia

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La cabra o qui és sylvia

PER: Martí Figueras
Martí Figuerasquadrada
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat