• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Kasumay
  • /
  • Un fantàstic ventall d’ acrobàcies
CRÍTIQUES
Circo Los 2022
Imma Fernández
PER: Imma Fernández

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un fantàstic ventall d’ acrobàcies

Publicat el: 19 de maig de 2022

CRÍTiCA: Kasumay

La barcelonina Rosa Peláez i els brasilers Antonio Correa Firmino i Igor Burato, integrants de Circ Los, fa anys que desplegen el seu amplíssim repertori de tècniques circenses, la marca de la companyia, que va prendre impuls el 2009 i a la qual es va incorporar Antonio el 2014. Aquesta varietat de disciplines la repeteixen a ‘Kasumay’ –paraula d’origen senegalès que significa Hola!, què tal?-, creat fa un any. L’espectacle convida el públic a viatjar als anys 60 i 70 amb tres divertits personatges, un d’ells molt maldestre (Antonio), que comencen rivalitzant per una trucada de telèfon, suposadament una oferta laboral. Després de múltiples peripècies, disputes i embolics acabaran aprenent a conviure i a unir les seves forces. 

Comencen fort el ‘show’ amb un arriscat número de patins acrobàtics: Rosa i Igor, fent voltes vertiginoses en una minúscula pista i provocant els ohhhh! de l’impressionat públic quan giren subjectats per una corretja al coll. Després els dos artistes brasilers exhibeixen la seva habilitat amb els malabars, primer amb maces i després, en un plus d’originalitat als elements clàssics, incorporen barrets que es van traient i posant a gran velocitat. També demostren la seva destresa sobre el monocicle: saltant a la corda i pedalant sincronitzats mentre Rosa –que per a més complicació porta penjant una bossa amb la seva estètica retro- s’enfila sobre les espatlles per executar acrobàcies entre els aplaudiments del públic. Sense baixar del vehicle, Antonio i Igor s’intercanvien maces a bon ritme per després deixar-li el protagonisme a la Rosa. La catalana mostra la seva perícia amb els peus en un nombre d’antipodisme, primer amb el rul·lo i, després, elevant el risc amb els cèrcols, que acaben rodant sobre els peus i les mans. 

De gran plasticitat resulta l’exercici de la taula acrobàtica –llançant-se i lliscant sobre ella i fent equilibris–. Com a colofó, pugen al trapezi doble, on, entre disputes i reconciliacions, tornen a exhibir el seu potencial com a artistes polifacètics que no deixen de sorprendre. El seu catàleg d’habilitats i desafiaments de la gravetat és amplíssim, es desenvolupa a molt bon ritme i l’adornen amb personatges a la grenya –hi ha també algun toc de slapsitck- que connecten molt bé amb l’espectador. Un fantàstic entreteniment. 

 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Kasumay

No hi ha crítiques relacionades

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat