• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Ink. Dimitris Papaioannou
  • /
  • Una pell massa freda
CRÍTIQUES
Ink2
Ink
Ink1
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Una pell massa freda

Publicat el: 25 de juliol de 2023

CRÍTiCA: Ink. Dimitris Papaioannou

Una nova Humanitat es convoca en aquest INK, on el vell lluita amb el jove per sobreviure incapaç d’entendre que la subsistència humana passa per l’evolució de l’espècie. Respira una mena d’angoixa com la de ARCAS 2020. De fet, el que necessita Papaioannou és fer un cop de timó a la seva estètica i virar cap a enfocar aspectes que poden emocionar els espectadors, sigui des de la bellesa o des de la lletjor, però que imprimeixen uns girs i un gest que vagin més enllà d’una narrativa fantàstica. Albert Sánchez Piñol a La pell freda, en realitat, fa tot un tractat sociològic que podria ser llum per a aquesta obra.

Avui, quan el que més preocupa d’un espectacle és la despesa d’aigua, és que ens trobem en què hi ha molt poc a agafar-se emocionalment. INK sembla fer un cant postapocalíptic, una mena de transformació de la humanitat que, ha retornat a l’aigua marina per sobreviure. Un pop és el seu company imprescindible per poder néixer i subsistir abans que no s’abandoni l’element líquid. El creador grec sembla atrapat en la seva pròpia imatgeria. La tinta s’ha remollit, està correguda com el rimmel als ulls de qui ha plorat, però que no exposa els motius.

Cesc Casadesús va presentar a Barcelona Papaioannou en el seu primer Grec (The great tamer, 2017). Va rebre una ovació al Mercat de les Flors. La segona visita, al 2021 (després de pandèmia), Transverse Orientation, ja va demostrar símptomes de quedar-se en una estètica dels cossos però amb un limitat univers narratiu. Les descripcions si tenen ànima al darrere, també són valides a l’escena però ja va fer aixecar la cella a més d’un seguidor. Ara, és la constatació pel seu encant estètic, amb un joc màgic amb l’aigua i les capes de plàstic que, com si fossin escates d’un rèptil afloren petites fuites sorprenents, cert. I el plàstic que cobreix tota la càmera negra multiplica en milers de llums concèntriques.

Aquesta nova incursió de Papaioannou podria tenir els mateixos efectes però interessar i angoixar l’espectador en el seuu quadre quasi expressionista de blanc i negre. Però falten elements de profunditat dramatúrgia que coincideixen amb els de la complexitat estètica. Cal que s’equilibrin perquè el públic (no només els fans) vegi compensat la seva expectativa. Ara la pell que exposen és massa freda, no reacciona amb pell de gallina.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Ink. Dimitris Papaioannou

TÍTOL CRÍTiCA: La solitud d’un pop en remull

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dimitris Papaioannou passa ben moll pel Grec

PER: Júlia Vernet Gaudes
Juliavernet3 689x688
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat