• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • In wonderland
  • /
  • Els imprevisibles alter egos d’Alícia Gorina
CRÍTIQUES
In Wonderland 1
In Wonderland 4
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Els imprevisibles alter egos d’Alícia Gorina

Publicat el: 7 de juliol de 2019

CRÍTiCA: In wonderland

Alícia Gorina tanca el díptic familiar amb aquesta mena de conferència escenificada, a partir de quatre especialistes en psicoanàlisi que, en principi, desgranen les raons és fosques de la direcció i dramatúrgia de la creadora. És la manera de completar el Watching Peeping Tom que havia realitzat amb el seu pare (el crític de cinema Àlex Gorina). La conferència juga amb els t`òpics còmicament i escapça tota construcció lògica del discurs. Potser la dificultat és que els  la presència dels piscoanalistes (que juguen, còmics, els seu paper d’estirats ponents) no resulta prou  energècia en part per una audició massa feble. La desapareguda cia Ignífuga va desenvolupar una conferència sobre el concepte de la Utopia que, gràcies a què els ponents, en realitat, eren actors, tenia molta més força. Amb la dramatùrgia d’Albert Arribas, aquest In wonderland, recorre per viaranys més escabrosos, menys fàcils per al públic. Però que revelen connexions interessants: Els psicoanalistes fan d’investigadors secrets? Amb l’arrencada, ja queda clar que, el psicoanalisi rigorós no aguanta aquest test d’estrès per múltiples condicions. Però que sí connecta amb el teatre per la capacitat de joc, de posar a prova i revisió parts de la vida

La peça torna a agafar ritme amb l’entrada, inesperada, d’Anna Alarcón (Psicosi de les 4.48). I quan van desgranant, finalment el mirall de Gorina des de la infància: el conte d’Alícia al país de les meravelles, un estadi irreal, fantasiós, que apel·la a unes raons ben íntimes de Lewis Carroll.

D’Alícia Gorina n’hem vist un grapat de propostes com a autora i com a directora. En ella, hi transita una ambigüitat constant, una incertesa còmplice, que abraça, tot i que alguns quadres siguin molt desesperats: és el cas de Blasted, o Déu és bellesa. De l’inhòspit fred dels països escandinaus també ha donat a conèixer Imatges gelades  (de Kristian Smeds) i Puputyttö (de Saara Turunen. Aquesta jove autora, anys més tard, presentaria a La Villarroel Broken Heart Story). De fet, un antecedent a Déu és bellesa és la dramaturgia feta a partir del pintor Vilho Lampi. Si Déu és bellesa, la bellesa existeix?) 

El joc de Gorina i Arribas sempre parteix d’una voluntat metateatral, potser massa intel3lectualitzada, que aspira a sublimar imatges o conceptes però que, a vegades, pot abandonar, l’espectador.

CRÍTIQUES RELACIONADES / In wonderland

TÍTOL CRÍTiCA: A l’altra banda del mirall

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Bye-bye Wonderland

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat