CRÍTIQUES

VALORACIÓ
10
Per un espectador intel·ligent
Publicat el: 12 de juny de 2021
CRÍTiCA: Història d’un senglar (o alguna cosa de Ricard)
Peça de lluïment per a un intèrpret colossal com és Joan Carreras, capaç de modular tots els matisos, giragonses, sacsejades, implosions i explosions per les quals el personatge transita amb una intensitat electritzant que subjuga l’espectador des dels primers gargarismes i ganyotes pròpies de l’actor que es prepara al camerino ans de sortir a escena. Perquè l’enginyosa trama del dramaturg i director uruguaià Gabriel Calderón, ens presenta un actor pagat de sí mateix, conscient de la seva vàlua, que es mira la resta de professionals per damunt del muscle, o hauré de dir de la gepa? Perquè està preparant el rol de la seva vida, el caramel de qualsevol protagonista masculí: el malvat Ricard III, el senglar de la casa de York que envesteix mortalment tot ésser viu que se li creua al seu camí.
Obra deliciosament metateatral, un formidable monòleg d’actor que repassa tots els clarobscurs de la professió amb un verb vibrant i iridescent, intel·ligent i penetrant, d’una brillantor que Carreras modula amb una autoritat anorreadora. No s’ho perdin per res del món!
CRÍTIQUES RELACIONADES / Història d’un senglar (o alguna cosa de Ricard)
TÍTOL CRÍTiCA: Quan l’intèrpret i el personatge són igual de meravellosament insuportables
PER: Judit Martínez Gili

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Un miracle teatral
PER: Marc Sabater

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: El rei Carreras a la cort dels espectadors i els teatrers que no llegeixen
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: El meu regne per un espectador intel·ligent!
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: El tramoia és el nou rei
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9