• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Fronteres
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
CRÍTIQUES
imagen
Ramon Oliver
PER: Ramon Oliver

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

Publicat el: 20 de maig de 2014

CRÍTiCA: Fronteres

És el que tenen els tríptics,
i tots aquells treballs creatius que intenten ajuntar la creativitat d’autors
ben diferents: sovint, el resultat final acostuma a situar-se per sota del que
aquests autors ofereixen quan funcionen en solitari, i el conjunt es ressent
també de la convivència entre estils dispars. La trilogia al voltant de la
Frontera que presenta el TNC comença amb “Santa Cecilia de Borja a Saragossa” i
amb  l’afilat humor d’un Rafael
Spregelburd que deixa anar a l’escenari unes quantes idees sobre l’art i el
papanatisme cultural no especialment originals, però si prou eixerides com per
proporcionar una estona de saludable divertiment. Tot plegat mentre Jordi
Boixaderas s’amaga darrera una barba d’intel·lectual que fins i tot li permet
camuflar la seva inconfusible veu, i Lina Lambert explora tot el potencial
d’una espelma incendiaria. Però l’humor deixa pas abruptament al to sever del
Falk Ritcher de Frontex i a la seva parella de  falsos negres tancats a un fals paradís
falsament protector: Alícia Gorina s’enfronta al text de Ritcher amb el rigor
que aquest requereix, però no pot evitar que malgrat l’interès del que és diu,
un cert aire excessivament feixuc acabi envaint l’escenari. Per la seva banda, la
Lluïsa Cunillé de Geografia , de camí cap el paradís fiscal d’Andorra,
sembla haver perdut una mica el nord: Cunillé parteix d’una idea amb
possibilitats que no acaben mai d’explorar-se , i crea un poti poti entre evasió
de capitals, crisis conjugals i denuncies a les mancances del sistema educatiu
molt allunyat de la magnètica i enigmàtica fascinació que exerceixen els seus
millors textos. El millor de la proposta, a banda de la provada eficàcia del
seu notable quartet protagonista, rau en les prestacions que ofereix un espai
escènic molt suggestiu, i adaptable a les més diverses circumstàncies. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Fronteres

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Fronteres pròpies i alienes

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Fronteres vives, hi hagi o no divisió física.

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un interessant encàrrec que naufraga quan s’obliga a representar-se

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat