• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Foradada
  • /
  • Cos i gènere
CRÍTIQUES
Escena Poblenou 2023 Foradada Mollos 4
Img 0794 Copia
PER: Alba Cuenca Sánchez

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Cos i gènere

Publicat el: 23 d'octubre de 2023

CRÍTiCA: Foradada

La dificultat per mostrar-se tal com és cadascú és el tema de Foradada, una creació d’Àfrica Llorens que es va estrenar a la passada Fira Mediterrània. A cavall entre la dansa i el circ, l’artista parteix de la llegenda de la Roca Foradada de Montserrat: Qui travessa el forat de la roca amb un cistell ple d’aigua i no en vessa ni una gota, canvia de gènere.

Foradada comença amb la poètica imatge d’un cistell de vímet amb cames. L’artista és a sota, sola, oculta, reclosa en una zona de confort on ningú la jutja. Al cap d’una estona, però, accepta els riscos d’exposar-se i surt del cistell perquè l’acompanyem en la sorprenent metamorfosi, explorant els gèneres des de la fisicalitat. Primer la feminitat, a través de la seducció, la delicadesa i el desequilibri. La càrrega arriba exemplificada amb sons que xiuxiuegen mentre l’artista es mou amb dos grans cistells voluminosos, que cansen, que són difícils de transportar. La masculinitat arriba després amb la seguretat, l’amplitud de moviments i les proeses físiques per, finalment, abandonar el binarisme amb un tercer personatge infantil que ens demana tornar als nostres orígens: abraçar a la mare, connectar i construir en comunitat.

A ritme lent i evocador, Llorens juga al canvi per més tard treure-li importància. El món binari s’entesta a posar fronteres que ens aïllen. Però l’artista ens acull durant tota la funció, té molt present al públic i hi interactua amb la mirada i l’expressivitat. A banda de la interpretació, la peça compta amb un dispositiu escènic que acompanya molt bé l’atmosfera de tradició i comunitat, amb els sons i la música evocadors de Mau P. Pradas i Mar Grimalt i l’escenografia artesanal de Betty Cau, acompanyada dels cistells de Joan Farré que tanta importància tenen en la llegenda.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Foradada

TÍTOL CRÍTiCA: El gènere en qüestió: Transformacions i llegendes

PER: Marcel Barrera
Marcel Barrera
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Incomoditat, tensió i guarida compartida

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat