• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El príncep feliç
  • /
  • Directe al cor amb intel·ligència i sensibilitat
CRÍTIQUES
La Baldufa Princep Principe Prince Photo G 3
La Baldufa Princep Principe Prince Photo F 4
Iolanda G. Madariaga
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Directe al cor amb intel·ligència i sensibilitat

Publicat el: 20 de desembre de 2014

CRÍTiCA: El príncep feliç

Il·lustrar un
conte no és gens fàcil, es tracta de donar forma a un món fantàstic deixant
espais per a la imaginació de qui s’ho mira; convertir la il·lustració en un
espectacle teatral és doblement complicat. Els de La Baldufa (Enric Blasi,
Emiliano Pardo i Carles Pijuan), dirigits ara per Jorge Picó, han encertat de
ple amb aquesta posta en escena en la que es barregen titelles, ombres,
projeccions i una decidida interpretació clownesca molt eficaç. Oscar Wilde publica el seu primer llibre de
contes el 1888, l’encapçala
El Príncep
Feliç.
Es tracta d’un magnífic conte moral sobre la pietat i la generositat
que, malgrat la seva categoria, compta amb tots els elements del conte de fades
i de les grans faules. De les aptituds teatrals del prolífic Wilde no cal
parlar-ne, però és clar que l’habilitat en la construcció de les seves peces
teatrals sura també en aquesta forma, parenta del teatre, que és el conte. La
Baldufa ha il·lustrat el conte amb força respecte per l’original -una traducció
de Josep Vallverdú-, jugant amb les veus en
off
 (Laura Vàzquez, Enric Blasi i Helena
Pla) per a la figura del narrador i donant un espai rellevant a la música
d’Òscar Roig. Alguns afegitons com
el mur
que impedeix veure el què hi ha al seu darrera
constitueixen una gran
troballa que fa referència ensems al joc d’ocultació teatral i als prejudicis
que condicionen la nostra mirada i ens impedeixen
veure amb el cor. La proposta què pot semblar senzilla, deixa de
ser-ho quan s’analitzen la quantitat d’elements posats en joc i l’habilitat per
passar d’un llenguatge teatral a un altre sense esforç aparent.  Compten també amb una atenta i eficaç
il·luminació de Miki Arbizu. La Baldufa ha sabut convertir un conte clàssic en
un autèntic espectacle que deixa embadalits els infants i emociona profundament
els adults. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / El príncep feliç

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Genial composició artesanal per un conte trist i generós d’Oscar Wilde

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ‘El príncep feliç’ és un dels contes d’un recull d’Oscar Wilde que la tradició literària emmarca dins de l’àmbit infantil

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat