• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El coratge de matar
  • /
  • Patricidi
CRÍTIQUES
imagen
Francesc Massip
PER: Francesc Massip

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Patricidi

Publicat el: 7 d'octubre de 2016

CRÍTiCA: El coratge de matar

Punyent i trasbalsador muntatge d’una obra dura i difícil d’aquest dramaturg suec que fa emergir el bo i pitjor dels seus personatges. Proposta valenta i compromesa que destil·la l’àcida tensió paternofilial amb expressives picades d’ullet al nostre present. Perquè El coratge de matar (1978) avui pot funcionar com a metonímia del decidit empoderament de la societat front el paternalisme d’estat (particularment d’aquells estats amb poderosos tics autoritaris): s’ha pres consciència que cal remodelar el futur per tal d’assolir una societat més humana i equitativa. La tríada d’intèrprets boqueja en l’ambient asfixiant del pis/taller del fill artista, un Nao Albet que expressa el seu ser esquizoide amb un treball sec i desmanyotat, acarat, en la seva feblesa existencial, a l’aparent debilitat del pare, un Manel Barceló de gran vigor interpretatiu que incita i encoratja el parricidi. Maria Rodríguez incorpora la poma de la discòrdia, amb naturalitat i frescor, sense escrúpols per transitar d’una riba a l’altra del front obert. En l’engabiat enxovament de l’estança recarregada amb horrífics models en guix d’artista, un quadre/finestra projecta la mirada de Júlia Simó sobre l’activitat paralitzant dels coloms, sinècdoque de l’encallament que assetja el país.

CRÍTIQUES RELACIONADES / El coratge de matar

TÍTOL CRÍTiCA: Una tragèdia contemporània

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Àrida i demolidora, l’obra de Norén – un dels grans de l’actual teatre nòrdic- no acaba de trobar el to en mans de Magda Puyo

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Foscor sense empatia

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Cruel retrat sense reflex

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tanta repetición mata al montaje y a los espectadores

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sexe, violència… i lied de Shubert

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat