• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El caballero de Olmedo
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
CRÍTIQUES
imagen
Img 20161123 171959
PER: Toni Polo

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

Publicat el: 6 d'abril de 2014

CRÍTiCA: El caballero de Olmedo

Un clàssic. O… no? En
vers, amb capes i espases i… amb texans. Teatre contemporani. O… no? És igual. Com
si fos una lectura dramatitzada… La versió de El cabellero de Olmedo és pur teatre. Es pot entendre com a la peça
que és de Lope de Vega i es pot entendre com una versió arriscada. En totes
dues maneres, es gaudirà.

El muntatge ho té
tot: música en directe (acompanyament en els moments oportuns, flamenc sentit
des del més jondo, o fins i tot –per
què no?- el tango amb el que ens sorprèn el David Verdaguer); una escenografia
que, en la seva senzillesa, no fa trobar res a faltar; i el que fa que l’obra
sigui una gran representació: les interpretacions. Començant per la Rosa Maria
Sardà, que és com si tingués dos papers, el de Fabia i el de Rosa Maria Sardà,
passant pel Pol López, digne hereu de El Brujo, podríem dir, en el seu paper de
Tello (encara que aquest accent andalús amb aquestes eles tan catalanes ens
desorienta una mica); el cavaller, Doña Inés (gran paper el de Mima Riera) i
Doña Leonor i tots, en resum, fan una fantàstica actuació. És un luxe comptar
amb un llarg i efectiu repartiment de joves actors (La Kompanyia del Lliure i la
Joven Compañía Nacional de Tetro Clásico), encara que molts hagin de
conformar-se amb papres secundaris. Tot i així, els val per demostrar la pròpia
vàlua (Laura Aubert n’és l’exemple més clar).

Tots controlen
perfectament el vers i la dicció per a que l’espectador no es perdi en la
mètrica de Lope i pugui seguir una trama d’amor, de gelosia, d’honor…. Ajuda
el trencament de la quarta paret de tant en tant, no només a mans de la celestina Sardà.

CRÍTIQUES RELACIONADES / El caballero de Olmedo

TÍTOL CRÍTiCA: Una lectura dramatitzada prèmium

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un muntatge que evita l’embalum, que dóna protagonisme a la paraula i que suca de l’essència més castissa i flamenca.

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: CLÀSSICS AMB GANXO

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un bon embalum per a un Caballero de Olmedo que volia ser íntim, però no troba prou cos per a arrelar-hi

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat