• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El Baró dels Arbres
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
CRÍTIQUES
imagen
Núria Cañamares
PER: Núria Cañamares

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

Publicat el: 12 de novembre de 2013

CRÍTiCA: El Baró dels Arbres

Un magnífic espectacle familiar, carregat de valuosos missatges i deliciosament dut a escena. Taaroa Teatre i Bufa&Sons han sabut unir talents construint un conte músic-teatralitzat que canta a la llibertat.

La història es basa en la novel·la ‘El baró rampant’ d’Italo Calvino i narra les aventures d’un vailet que amb només dotze anys decideix enfilar-se dalt dels arbres i no baixar-ne mai més. Per contra del que pensen alguns, no es tracta d’una rebequeria d’infant, sinó d’un ferm compromís amb uns ideals que disten d’allò que li tocaria viure i als quals, malgrat les dificultats, es mantindrà fidel.

Ireneu Tranis, l’actor que dóna vida al protagonista, exhibeix amb naturalitat una acurada tècnica interpretativa que brilla especialment pel gest i el moviment. A l’escenari l’acompanyen tres músics –que en ocasions també fan d’actors–, i diversos titelles. D’aquesta manera, el repartiment s’amplia d’acord amb els requeriments de l’argument, sense esdevenir, però, un recurs gratuït.

I amb l’atenció centrada en els personatges bé es podria parlar de la música, ja que la seva complicitat amb la història és tal que pot considerar-se un actor més. Original (amb percussió damunt de la taula o reinventant objectes), variada (flueix per un ampli ventall d’instruments) i versàtil (ara per amenitzar, ara per contextualitzar, ara com a efecte sonor), aporta color i ritme a l’espectacle.

L’escenografia mereix també una menció especial. Creada amb el mobiliari propi d’una cuina i amb una col·locació minuciosament estudiada, permet al protagonista pujar, baixar i saltar d’un objecte a un altre per, d’aquesta manera, no posar mai els peus a terra. Aconsegueix que el públic s’imagini arbres i branques sense grans artefactes, i fins i tot evoca imatges bucòliques.

Aquests i altres aspectes com l’exquisitat del llenguatge, la riquesa dels valors difosos, la posada en escena, la compenetració dels intèrprets, el gust pels detalls… converteixen ‘El baró pels arbres’ –tot just estrenat amb un intens cap de setmana a la Fira Mediterrània de Manresa i al Teatre de l’Aurora d’Igualada– en un muntatge prometedor.

CRÍTIQUES RELACIONADES / El Baró dels Arbres

TÍTOL CRÍTiCA: Fer-se un lloc des de la llibertat

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Joan Salvador Cosimo

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Genial música per a una presentació massa allargassada i desafinada

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat