• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Aquell dia tèrbol que vaig sortir d’un cinema de l’Eixample i vaig decidir convertir-me en un om
  • /
  • Donar.li la volta al mitjó
CRÍTIQUES
3170ddb236195301b5e06bbd6828d006 152765
Pep Vilacritic69 200x200
PER: Pep Vila

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Donar.li la volta al mitjó

Publicat el: 15 d'octubre de 2021

CRÍTiCA: Aquell dia tèrbol que vaig sortir d’un cinema de l’Eixample i vaig decidir convertir-me en un om

Això és el que ha fet Alícia Gorina en la seva millor obra, al meu entendre. Si més no, la més completa i madura. Els seus treballs poden agradar.te més o menys, però mai no et deixen indiferent. I això és el que passa amb aquesta “Aquell dia tèrbol…”(si posem el llarguíssim títol, se’ns acaba l’espai de la crònica). Malgrat que insisteix en “Les verges suicides” que ja fa uns anys ens van entussiasmar cinematogràficament parlant, aquí ha volgut anar més lluny i actualitzar.ho tot. Potser massa, però el nou punt de vista fa pensar i molt.

Fa pensar que l’original de Sofia Coppola es centrava bàsicament en el punt de vista masculí, el dels joves adolescents que queden corpresos per les adolescents i intenten esbrinar el per què del seu suicidi. I també en el punt de vista d’uns pares a l’antiga, que aquí Gorina els ridiculitza, ras i curt.

No sé si calia insistir sobre la peça cinematogràfica, com tampoc sé si cal seguir fent versions de clàssics musicals (“Cantando bajo la lluvia”, “Billy Elliott”, “Fama”…). No sé si al públic li atraurà molt la idea. Però sí és cert que un cop presa aquesta decisió, ens mirem amb interès aquest nou punt de vista segurament més eclèctic, més actual i sobre tot més feminista. Si algú trobava a faltar el punt de vista de les adolescents, de les victimes i de les seves raons per abandonar aquest món, aquí trobarà una solució clara: com diu una de les esplèndides intèrprets (la més gran té 17 anys i totes són debutants), en van trobar un munt de motius per suicidar.se. I a partir d’aqui, temes com el suicidi, la violació, el comportament dels pares, l’assetjament escolar i, per què no dir.ho alguna al.lusió sobre la polèmica que ha envoltat aquests últims mesos l’Institut del Teatre.

La meritòria actuació de les cinc protagonistes, un inici original que crida l’atenció de l’espectador i el contrapunt d’uns pares passats de moda (Mia Esteve i el gran Joan Carreras en un paper secundari però brillant com sempre) fan d'”Aquell dia tèrbol…”, malgrat la seva excessiva durada, un espectacle atractiu que fa reflexionar sobretot hores després d’haver.lo vist i que obliga sobretot als adults a estar connectats amb les realitats actuals i especialment amb la realitat de la gent jove.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Aquell dia tèrbol que vaig sortir d’un cinema de l’Eixample i vaig decidir convertir-me en un om

TÍTOL CRÍTiCA: Les Lisbon del segle XXI

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Pensar-se, repensar-se i el suïcidi

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Desconcert

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Mancances dramatúrgiques d’un virginal suïcidi

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Empoderament de les verges suïcides

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Si pogués ocupar el teu lloc

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat