CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Prendre una servesa en companya de l’Adela de Veronese, es transforma en una intensa experiència teatral
Publicat el: 7 de juny de 2015
CRÍTiCA: Adela (Women’s white long sleeve sport shirts)
A tot estirar, tres
quarts d’hora. I al llarg d’aquests tres quarts d’hora, molts moments de
silenci. I molt moments de ràdio a tota pastilla, sense cap mena de paraula de
per mig que no sigui la del locutor que anuncia
amb alegre banalitat la cançó que és a punt de sonar entre una i altra
tanda d’anuncis publicitaris. I moltes entrades i sortides sobtades d’Adela ,
deixant buit el pati en el qual es dedica a trasplantar unes quantes flors
mentre respon a les preguntes que nosaltres li fem, però que curiosament, en
realitat mai no formulem. L’autor Daniel
Veronese , el director Jorge Sánchez i l’actriu Mireia Gubians ( estupenda en
tot moment; sense ella, sense la seva mirada alhora fixa i perduda i sense la
seva fragilitat trencadissa , aquest espectacle no podria existir ) en tenen
prou amb aquests tres quarts d’hora, aquests silencis, aquesta ràdio, aquestes
entrades i sortides i aquestes preguntes que ningú no li formula a Adela però
que ella intenta contestar amb la màxima precisió, per construir de forma colpidora
el retrat d’un personatge que es troba vivint una situació límit. Un personatge
que es mou en un territori imprecís en el qual es confonen realitat i imaginació, i que té coses terribles per
explicar-nos, encara que hagi embolicat aquestes coses terribles amb un mur de
protecció emocional que pot quedar esmicolat
en qualsevol moment. No es pot fer més amb menys. I l’únic que resta
ara, és demanar que Adela trobi ben aviat un altre pati d’acollida , per tal
que tots vosaltres pogueu conèixer-la.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Adela (Women’s white long sleeve sport shirts)
TÍTOL CRÍTiCA: Una obsessió callada
PER: Ana Prieto Nadal

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Veronese vs. Veronese
PER: Gabriel Sevilla

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Breu quadre de precioses incerteses
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Realitat, ficció i quotidiania
PER: Christian Machio

VALORACiÓ
8