SiNOPSi

L’espectacle té el seu origen en la lectura del llibre La pregària de Txernòbil de Svetlana Aleksiévitx (Nobel de Literatura 2015) i del visionat del documental Les Àvies de Txernòbil.
A partir dels fets que l’escriptora ens relata en forma de monòlegs, d’una radicalitat literària colpidora, vàrem descobrir els testimonis directes de la tragèdia i amb elles una història humana silenciada que ens aboca a un abisme immens: la radioactivitat i les seves conseqüències. Més enllà de les tragèdies individuals i col·lectives, l’autora planteja com el desastre nuclear posa en dubte la nostra visió del món.
Davant d’aquest panorama tan sobredimensionat i sense referències escèniques del tema, el treball de creació ens ha obligat des del seu inici, a una implicació absoluta per part de tots els qui hem participat en el viatge dialèctic i vital, no només per cercar un codi d’interpretació sinó també en la construcció dels materials plàstics que hem generat des de l’imaginari compartit. Un imaginari que ens ha portat a concebre l’espai escènic com un arxiu-magatzem on els objectes que s’hi guarden.