• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Les dones sàvies
  • /
  • Un tàndem excel·lent
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Les dones sàvies

per Anna Molinet
006e23d8 A691 40a3 844b B930fd3b9361 Alta Libre Aspect Ratio Default 0
Anna Molinet
PER: Anna Molinet
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Un tàndem excel·lent

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Les dones sàvies

Les dones sàvies
El Maldà, 5 d’octubre de 2017

(c) El Maldà
(c) El Maldà

Les dones sàvies, interpretades per Enric Cambray i Ricard Farré, repeteixen al Maldà després del gran èxit que van viure la temporada passada i que els va permetre voltar per tot Catalunya.

L’obra és una magistral paròdia de l’obra homònima de Molière, que a diferencia de l’adaptació, està escrita per a ser representada a través de 10 intèrprets. D’una manera vertiginosa, Cambray i Farré aconsegueixen fer tots els canvis de paper sense abandonar en cap moment l’escenari. A vegades utilitzen un petita mampara com a backstage i d’altres ens donen el privilegi de veure la metamorfosi a un pam quan es treuen o posen la dentadura postissa, es col·loquen la perruca o bé es giren la faldilla reversible.

D’altra banda, a l’adaptació també s’aprofita per a actualitzar el context de la història, ja que es mencionen elements contemporanis com ara bé Josep Cuní, que apareix com a personatge, i inclús es fan petites mencions a temes de total actualitat, com seria l’actuació de la Guardia Civil feia menys d’una setmana durant l’1 d’octubre.

L’obra, al ser representada en un escenari tan petit (amb escassament 50 localitats, l’espai recorda més a un menjador de casa que no pas a un teatre), permet que hi hagi una interacció del públic en una part de l’obra, i obligui a improvisar lleugerament a la parella d’actors, que no tenen cap problema en fer-ho.

Cal destacar el gran encert tan en el vestuari i la caracterització com en la manera d’actuar segons el paper que fan. No hi ha una sobreactuació quan fan de dona – a no ser que el personatge en concret sigui de per si estrambòtic – ni tampoc es posen pits postissos o es maquillen i desmaquillen segons el personatge. Es tracta de canvis subtils: cada personatge té una peça de vestimenta concreta que et fa identificar-la immediatament, i no són necessaris grans canvis de vestuari.

En resum es tracta d’una comèdia molt ben tramada i executada, i requereix una gran sincronització per part dels dos actors que no es trenca en cap moment, són un tàndem magnífic que donen gust de veure.

Anna Molinet
@Annafase_

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Les dones sàvies

No hi ha crítiques relacionades

novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat