• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Harakiri. Les Impuxibles
  • /
  • Trencant tabús amb delicadesa
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Harakiri. Les Impuxibles

per Andreu Boix Pagès
Sel Harakiri Les Impuxibles Noemi Elias Bascunana
Harakiri Les Impuxibles Foto Amadeu Berges
Harakiri Les Impuxibles Foto Xavi Buxeda
Img 0781
PER: Andreu Boix Pagès
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Trencant tabús amb delicadesa

Publicat el: 31 de desembre de 2022

CRÍTiCA: Harakiri. Les Impuxibles

Harakiri
Teatre Municipal de Girona, 6 de desembre de 2022

Les Impuxibles (Ariadna Peya i Clara Peya) combinen dansa, música i circ per expressar el que queda fora de l’abast de les paraules. Un immens espectre de sentiments profunds, que de vegades costen de desxifrar, es van aclarint a poc a poc a mesura que l’obra avança. Especialment destacable és el paper que hi juga la dansa (amb coreografia d’Ariadna Peya), amb molta força expressiva, i la música (de Clara Peya), que tot i tenir pocs moments de protagonisme exclusiu, és clau per entrar realment en la història i captar el missatge. Hi ha alguns elements d’attrezzo, com la roba del terra, o de circ, la simbologia dels quals costa més d’entendre i poden desconcertar. Tot i això, també és interessant que l’obra deixi lloc a ambigüitats i requereixi certa interpretació per part del públic. 

Per aterrar aquests elements simbòlics en un cas concret, utilitzen el teatre (amb text de María Velasco) per plantejar la història d’un fill (Pau Vinyals) i la seva mare (Montse Esteve) que s’ha suïcidat. El personatge de la mare em va semblar molt encertat i m’hauria agradat que hagués pres més protagonisme. La petita trama va fent salts temporals que de vegades fan tenir la sensació que avança poc. Per això crec que el públic gaudirà més la funció si l’entén com un espectacle de dansa amb un suport del teatre que no pas al revés. El realment important de l’obra no són tant les vicissituds de mare i fill sinó l’oportunitat d’empatitzar (ni que sigui en mínim grau) amb persones que viuen situacions tan dures com un suïcidi, i a més, que ho viuen limitades pel tabú que comporta el tema. Aquesta empatia ens la dona en part pel teatre, però essencialment tota la resta d’elements mencionats. 

Harakiri ens parla del suïcidi. Ens en diu molt, però sobretot, ens ho diu amb molta delicadesa. Aquest tacte a l’hora d’afrontar un tema tan delicat és, sens dubte, el més destacable de l’obra. 

Andreu Boix Pagès
@aboix348

Fotografia: Xavi Buxeda

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Harakiri. Les Impuxibles

TÍTOL CRÍTiCA: Trencar el silenci

PER: Laura Tarrés i Pidemont
F0ad433f 9aa4 458e Baf8 3781476b8874
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una obra 360

PER: Neus Miranda
Whatsapp Image 2024 12 15 At 22.44.07
LLEGiR MÉS
novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat