• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Barcelona
  • /
  • Somnis frustrats acolorits per Bollywood i paròdia
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Barcelona

per Martí Rossell Pelfort
imagen
Marti Rossell At21.20.43 1184x1186
PER: Martí Rossell Pelfort
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Somnis frustrats acolorits per Bollywood i paròdia

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Barcelona

Bollywood, Bombay, BarcelonaTeatre de l’Aurora, 16 de febrer de 2020

Fotografia: Blanca Pascual

Tres joves immigrants de la Índia somiaven arribar a Europa, Barcelona, la capital, la riquesa, la feina, la… Sí? Segur? Tot allò que busquen no ho troben per enlloc. Han de viure tots tres en una llitera, vendre cerveses, fer de taxistes i buscar feina. La realitat migratòria és molt dura però la paròdia, els personatges, els jocs de paraules i els balls de Bollywood treuen ferro a la situació i la transformen en una tragicomèdia que cala el seu missatge entre danses i rialles.

La dramatúrgia de Marc Rosich és senzilla i potser estira massa l’acció però permet passar dels aires de Cubana a la tendresa d’una amistat; de la paròdia de la gran Barcelona a la tristesa de la manca d’oportunitats; de la bogeria de la ciutat al recolliment d’una habitació.

El joc paròdic de les veïnes típiques dota les escenes de molt d’humor però també ens fa adonar del racisme que portem incorporat a la mirada. Més enllà del relat sobre migració trobem una història sobre l’amistat, la convivència i la necessitat de tirar endavant.

Els Dúo Fàcil, dirigits per Juanjo Cuesta Dueñas, desprenen una energia increïble a l’escenari pròpia de les companyies joves i la complicitat de Marc Tarrida, Francesc Marginet i Abel Reyes es respira a escena i trobem un treball interpretatiu sorprenent que canvia de registre amb facilitat. El canvi constant de personatges i la banda sonora bollywoodiana els permet picades d’ullet a la realitat, una fina ironia i que el ritme no caigui. Destaca també l’element coreogràfic i el moviment a escena així com el vestuari, a partir del qual es construeixen els personatges. L’escenografia i la il·luminació s’adapten a cada escena creant tota mena d’espais amb ben poca cosa. Uns mòduls atrotinats i una bastida-llitera juguen amb versatilitat i grinyolen mig expressament.

Entre la paròdia i els balls de Bollywood trobem una crítica a la manca d’oportunitats i al racisme de la societat vistos des de la perspectiva de tres joves que s’enfonten a una realitat que està molt lluny del què somiaven. És estrany que creguem estar lliures de racisme i estar ben conscienciats de les peripècies dels refugiats quan, al sortir al carrer, llencem una mirada d’estranyesa, de superioritat o, fins i tot, de menyspreu al noi que ven cerveses pel carrer. Reflexió i diversió s’abracen per crear un retrat agredolç d’aquesta realitat invisibilitzada.

Martí Rossell@MartiRosPel

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Barcelona

No hi ha crítiques relacionades

novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat