• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Lo nuestro
  • /
  • «Per Nadal, cada ovella al seu corral»
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Lo nuestro

per Annie Pugnau
Annie Pugnau
PER: Annie Pugnau
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

«Per Nadal, cada ovella al seu corral»

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Lo nuestro

Lo NuestroSala Flyhard, 9 de desembre de 2019

www.salaflyhard.com

Les festes de Nadal impliquen un excés en tots els aspectes: il·lusions pertot, consum energètic i comercial innecessari, el menjar que et surt per les orelles, la pujada de sucre … i el temps en família. Aquest darrer aspecte és el més significatiu de Lo nuestro, un text d’Eu Manzanares dirigit per Mercè Vila Godoy. La Sala Flyhard ens el posa en escena i esdevé l’opció estrella per tal d’escalfar motors pel frenesí nadalenc que alguns anhelen i d’altres odien.

Com ja sabeu, l’estructura de les unitats familiars és complexa i diversa. Hi ha famílies per a tots els gustos: n’hi ha de grans o petites, tradicionals o modernes, estables o desestructurades, sofisticades o vulgars, fredes o càlides… I com més heterogènia i global és la societat més es reinventen. Però, aquest assortiment de “nissagues” o “clans” comparteixen entre si un tret característic: la capacitat de posar-se en evidència en un moment determinat de l’any.

Eu Manzanares ens situa enmig d’una humil celebració de cap d’any que té de tot menys espai per a l’avorriment i ho fa amb un text fresc, autèntic i divertidíssim. Paul Berrondo destaca per donar vida a les paraules amb naturalitat i sinceritat fet que ens permet viure el personatge de forma divertida i molt propera. Pau Poch, Eli Iranzo i Eu Manzares tanquen aquest conjunt que aconsegueix aclaparar l’espectador i introduir-lo dins l’escena.

Certament, tot el
conglomerat d’elements que conformen l’escenari et permeten imbuir-te de la
realitat que transmeten els moviments, les expressions, les paraules o els silencis
que omplen cada detall de l’acollidor espai. L’espectador oblida la seva
condició i s’acaba convertint en un Guerrero Fernández més. I és que aquesta
encantadora família tindrà tots els defectes i virtuts que hi vulgueu veure,
però se l’acaba estimant. I no és aquesta, al cap i a la fi, la finalitat de
les festes de nadal?

L’Estrella d’orient estarà sobre la Sala Flyhard fins al 10 de febrer, de manera que no hi ha excusa per perdre’s aquesta estereotipada i divertida família. Els Guerrero Fernández us hi esperen amb moltes sorpreses. Bona nit de cap d’any!

Annie Pugnau@AnniePugnau

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Lo nuestro

TÍTOL CRÍTiCA: Riures que invoquen “lo nostre”

PER: Maria Mingorance López
479724335 2042620732901316 5979328576629323904 N
LLEGiR MÉS
novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat